Speaker la eTravel Conference

„Ai emoții?” mă întreabă o cunoștință înainte de conferință.

Mai deloc!” îi răspund. 

Urma să vorbesc pe scena eTravel Awards și nu aveam pic de strângere de inimă. Când am răspuns m-am uimit și pe mine. Așadar am încercat să caut motivul acestei relaxări. Mi-am dat seama că nu urma să vorbesc despre eTravel. Sau nu așa cum scrie la carte. Cei care sunt prezenți la această conferință știu atât marketing, cât și turism. Mulți ar fi meritat să fie acolo, pe scenă, în locul meu. Deci nu doresc să le amintească nimeni ce cunosc deja.

eTravel conference (6)eTravel conference (5)

Eu am vorbit așadar despre altceva. Despre faptul că marketingul este cu și despre oameni. Un lucru pe care noi, cei care plănuim campaniile de Revelion pe când lumea încă se bălăcește la piscină, uneori îl uităm. Într-un hotel, mai mult ca în oricare altă industrie, ușile trebuie să fie transparente. La propriu și la figurat. Adică oricine trebuie încurajat să vorbească, să își spună ideile, nemulțumirile. Angajați, clienți, șefi. Dar mai ales trebuie să știe că are voie să se simtă bine. Să râdă. Că nu o să-i penalizeze cineva dacă se dau cu bicicleta prin recepție sau dacă s-au hotărât să facă mici în bucătăria unui hotel de 4* și au uitat să dea drumul la hotă. Pentru că acestea sunt lucrurile care îi fac să zâmbească nu pentru că așa le cere fișa postului, ci pentru că așa o simt.

Despre ce am vorbit așadar la eTravel Conference:

  • despre cum am adus-o pe sosia Simonei Halep în hotel

Simona Halep sosie

  • despre cum am ajuns la știrile naționale organizând un revelion cu tema Game of Thrones

refelion got

  • despre cum am scris prietenilor unui turist pentru a-i face o surpriză neașteptată când a sosit în hotel

scrisori in hotel

5-grup-vip-chiar-ei-1024x704

  • despre cum am plănuit o piscină suspendată

proiect piscina

Și multe alte lucruri, pe care cei care mă știu le cunosc.

Oamenilor din sală le-a plăcut. Le-a plăcut atât de mult încât mă opreau pe holuri pentru a ne felicita. Iar la final, cineva din public s-a ridicat și a spus: „Eu nu mai am întrebări. Dar aș vrea doar să încurajez fiecare manager de hotel să meargă la Alba Iulia și să învețe de la ei cum se face hotelărie!”. 

 

M-au bucurat aceste reacții, pentru că am avut șansa să spun colegilor că există și alte lucruri mai importante decât contentul pe Instagram și bugetul de Facebook. Dar m-a bucurat și mai mult faptul că toți cei din sală au înțeles că nu e vorba despre „eu”, ci despre „noi”.

Am avut un singur regret: că acest eveniment nu a avut loc după 1 noiembrie, pentru că aș fi putut să le povestesc și despre proiectul ultimacamera.ro. Dar vă voi spune vouă. La 1 noiembrie!

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

20 − 10 =