EC și promovarea

Se spune că în spatele oricărui bărbat de succes stă o femeie puternică. Nu sunt convinsă că e complet adevărat, însă sunt sigură că în spatele unui festival de succes stă o echipă de marketing puternică. Electric Castle rămâne unul dintre cele mai bune festivaluri de la noi. Am scris despre asta aici și aici. Și sunt convinsă că fără niște oameni care înțeleg bine promovarea unui asemenea eveniment nu ar fi reușit să strângă atâția participanți. Cu atât mai puțini într-un sat despre care, până nu demult, nici măcar clujenii nu prea auziseră.

Iată câteva indicii care confirmă că Electric Castle se vinde… genial.

1. Să ai curaj să te declari foarte deschis

Ați văzut filmul din ziua 6? Îl las mai jos. Poate ați remarcat atmosfera, muzica, execuția tehnică. Dar mai uitați-vă odată! Este un eveniment destinat publicului larg care se promovează arătând imagini cu doi bărbați îmbrățișați și un bebeluș cu căști de protecție pe urechi. Corectați-mă dacă greșesc, dar cred că în conservatoarea Românie, nimeni nu a mai avut până acum curajul să facă asta.

2. Altfel de campanii de „sărbători”

Când toate campaniile erau pline de inimioare și de dragoste cu ocazia zilei de 14 Februarie, cei de la EC au venit cu o altfel de campanie: Ban your Ex from the festivalPe scurt: dacă argumentai suficient de bine, organizatorii se ofereau să-ți trimită fostul iubit (sau fosta iubită, după caz) într-o destinație aleasă de tine. Totul plătit de către ei, doar pentru a fi siguri că nu veți da nas în nas în timpul festivlaului.

ban ex electric castle

3. Să transformi ploaia în brand propriu

La începutul săptămânii un coleg a zis: „Când termină ăștia cu Electricul să avem iarăși vreme bună?!”. E cunoscut: la EC plouă. Dar în loc să se plângă de asta, organizatorii au transformat-o într-o pârghie de promovare. De la aplicație, la mesaje în social media, la afișajele de la festival.

ec rain 2 ec rain

4. Să vinzi bilete „în alb”

Asta nu e neapărat o strategie, ci o confirmare a încrederii pe care o are publicul în festival. Cele  lansate în prima zi după festival, s-au epuizat în mai puțin de 24 de ore! Asta cu toate că nimeni nu știa cine va fi pe scenă anul viitor. 

sold out

Lista ar putea continua. Dar mă opresc aici. Și îi urmăresc de-aproape, să văd ce mai scot pe ecrane.

Anul acesta am lipsit, dar la anu’ mă organizez mai bine.

 

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two × 4 =