Curajul în publicitate

Să stai în zona de confort e sigur. Dar aici vei obține doar mediocritate… în cel mai bun caz. Este valabil pentru călătorii, pentru carieră și, desigur, pentru marketing. Când ai însă curajul să ieși din parametrii obișnuiți, s-ar putea să îți placă. Sau să creezi o campanie care să devină virală. Am ales mai jos câteva exemple de curaj în publicitate:

1. Prezintă brandul concurent

Știm cu toții că într-o reclamă vrei cât mai multă expunere din brandul propriu. Iată că cei de la Pepsi au creat ceva genial arătând mai mult logoul Coca Cola decât pe al lor.

2. Recunoaște deschis că discriminează o categorie de clienți

Abercrombie & Fitch a creat un adevărat scandal când a declarat că în magazinele lor se comercializează doar haine cu mărimi mici, pentru că ei nu își doresc în magazine clienți grași. Atunci când toți producătorii încearcă să acapereze o piață cât mai mare, ei fac exact opusul. Și încă plătind cu un scandal de imagine. Poți citi mai multe despre asta aiciabercrombie

3. Alege un endorser controversat

Când cei de la Vanity Fair au ales să prezinte pe coperta numărului din iulie 2015 pe Bruce Jenner… în rolul lui Caitlyn Jenner, internetul și presa scrisă au explodat! Pe coperta unei asemenea publicații apar oameni frumoși și de succes. Iar prin mișcarea aceasta ei le-au oferit celor din comunitatea LGBT statutul de oameni normali, chiar potențiale modele de urmat. Desigur, le-au urmat și alții, dar pionierii merită coroniță!

vanity fair

4. Vorbește despre o problemă actuală

Să ne întoarcem și în ogranda noastră. Toată lumea știe că în România se fură, dar până la spotul făcut de Papaya Advertising pentru Transavia, nimeni nu a avut curajul să o strige cu voce tare. Cu atât mai puțin un brand. Cu atât mai puțin într-o reclamă cu un asemenea buget. Da, e ușor să capitalizezi centenarul și să elogiezi România. E vânzare sigură! Dar reclama aceasta spune lucrurile verde în față: România ar fi fost măreață, dacă nu ar fi fost atâția care să alerge după bani.


Iar cu clipul de mai sus închei postarea, pentru că iată, e trecut de 18:00 și încă nu am ajuns la protest. O să îi citez tot pe cei de la Papaya:

Pentru ca răul să triumfe, e suficient ca oamenii buni să nu facă nimic. Sau brandurile.

Ne vedem la prefectură!

 

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × five =