5 sfaturi pentru o campanie de 1 Aprilie

Paște: iepurași, ouă, narcise

8 Martie: doamne elegante, tocuri, flori

Crăciun: brad, globuri, Moș Crăciun

1 Iunie: copii, desene pe asfalt, jucării

1 Decembrie: tricolor, ie, unire

etc

etc

etc

Ați prins ideea: fiecare sărbătoare are niște simboluri. Și fiecare sărbătoare este o oportunitate pentru marketeri să vândă, să promoveze, să comunice. Aproape fiecare sărbătoare…. pentru că sunt unele la care nu merge cu șabloanele clasice. Una în special: 1 Aprilie!

Dacă vrei să comunici de Ziua Păcălelilor, trebuie să ai în minte câteva lucruri:

1. Păcăleala să fie pozitivă

Pentru că nu vrei să-ți asociezi brandul cu un mesaj negativ. Imaginează-ți că un coleg de muncă spune „Am cancer!”, iar apoi „Ha, ha, Apriluș-Măgăruș!”. Sigur nu va râde nimeni. Valbail și pentru păcălelile cu rasiste sau care aduc o insultă unor persoane. Un exemplu de „așa nu” sunt cei de la courses.com care au lansat un produs care te face expert în supraviețuire la apocalipsă…

curs supravietuire

2. Păcăleala să nu fie „prea” pozitivă

Cum ar fi să anunțați că de 1 Aprilie oferiți gratuit produsul vostru de top, la ușa fabricii?! Ar fi mai ceva ca la deschiderea Lidl. Iar declarația că știrea a fost o păcăleală va crea o mică revoltă. Sau mare. Depinde cât de departe e fabrica.

3. Fă știrea credibilă

O companie din San Diego a anunțat în 2009 că a creat un porumbel-lup care îi va ajuta la livrarea produsului. E amuzant, dar oricât de bună ar fi editarea nimeni nu va crede așa ceva. Sursa aici.

april-fools-qualcomm-wolf-pigeon

4. Potrivește păcăleala cu piața pe care te afli

Adică fă referire la un subiect ce e în vogă sau cu specific local. De exemplu, în acest an, Pepsi a lansat aroma de corcodușe.

 

 

Pepsi corcoduse

5. „Go big or go home”

Dacă tot îți bați capul să faci o păcăleală de 1 Aprilie, fă-o suficient de însemnată încât oamenii să reacționeze la ea. Mi-au plăcut cei de la BBC care au anunțat că celebrul London Tower se va transforma într-un ceas digital. Mai mult, au promis că vor oferi manoșul mare al orologiului primului ascultător care va comenta știrea. Vă dați seama ce revoltă a fost în Anglia în acea zi!

digitalbigben

6. (Bonus!) Distrează-te

Ziua de 1 Aprilie e acea zi din an în care ne amintim că viața nu trebuie luată prea în serios. Așadar distrează-te. Vă spun cu siguranță că noi am râs copios pregătind-o pe „Simona Halep de Alba Iulia” să se cazeze la hotel. A fost o adevărată muncă de echipă cu regizor și costumier și fotograf. S-a amenajat sala pentru conferința de presă, iar Cătălina, colega noastră, a fost instruită cum să pozeze pentru a semăna cu numărul 1 WTA. Rezultatul: sute de oameni care au crezut că Simona Halep a fost într-adevăr la Alba Iulia.

halep de alba iulia

Mi-aș dori să văd mai multe campanii de 1 Aprilie. Ăsta ar fi semn că oamenii devin și mai creativi, și mai veseli. Dar până atunci, ducem noi povestea mai departe. 😉

 

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seven − 4 =