Final de poveste

Avem micul dejun programat la ora 08:00. Probabil emoțiile ultimei zile ne trezesc pe amândouă pe la 6.
Ne hotărâm să mergem să vedem răsăritul la ocean. Luăm autobuzul câteva stații mai spre est și ajungem exact la plaja unde sunt pescarii pe băț, un landmark pentru Sri Lanka. Desigur, și aceștia și-au dat seama că sunt un obiectiv turistic important, așadar când văd aparate de fotografiat în zonă se apropie de turiști și le cer “taxă foto”. Parcă asta strică autenticitatea scenei. E ca la un festival medieval unde actorul principal scoate telefonul de sub tunică. _MG_1990 _MG_2006 sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1255) sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1257)
Ne întoarcem la timp pentru micul dejun, care este unul dintre cele mai bune servite în țara aceasta. Fructe de toate felurile, lapte proaspăt, trei feluri de pâine și un fel de clătite umplute cu zahăr, miere și cocos. Avem timp să mergem și la piscină.
Ne lăsăm prosoapele pe șezlonguri. Piscina e înconjurată de un spațiu verde, îngrădit pe de o parte de hotel, iar pe cealaltă de o pădure ecuatorială. Facem concurs de scufundări la care eu pierd de fiecare dată. Dar când îmi scot capul din apă văd ceva care mă lasă cu adevărat fără respirație: pe gazonul de lângă noi o șopârlă uriașă stătea la soare. Cu tot cu coadă să fi avut vreo 2 metri. Varanul se uită pe noi și scoate o limbă lungă și subțire. Încremenim! Ne bucurăm totuși că ne-am întâlnit cu el în ultima zi, pentru că altfel nu știm cum am fi avut curajul să ne mai plimbăm singure prin junglă.
Din Galle luăm trenul spre Colombo, de data aceasta la clasa a II-a. Calea ferată străbate coasta de vest pe malul oceanului, iar trenul este expres și nu oprește în multe stații. Sunt așadar două ore foarte plăcute.sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1139)
Prima oară când am curaj să îmi cumpăr ceva de la vânzătorii din tren:sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1140) sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1141)
sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1146)
Lăsăm bagajele în stația din Colombo, în niște cutii parcă aduse din primul război Mondial. Plimbarea noastră prin capitală începe prin cartierul Pettah: un mare bazar cu toate mărcile celebre contrafăcute. De la tehnologie la lenjerie, găseai orice. Ne obosește atmosfera și ne căutăm un loc unde să mâncăm. Găsim un restaurant tip “împinge tava” unde au aer condiționat și o varietate mare de mâncăruri. Desigur, toate locale. Cer ceva care nu e picant. Mi se pune în farfurie o garnitură ce semăna cu ceapa caramelizată. Gust. Pare dulceag. Iau cu încredere câteva linguri, înainte să simt o căldură mare. O simt de la creier până în vârful degetelor. “Ceapa” era de fapt chilli caramelizat. Simt că sunt la un pas de un șoc anafilactic. Nu am mâncat niciodată ceva atât de picant. Scot rapid biscuiții din ghiozdan și mănânc jumătate de pachet să neutralizez efectul. Mai beau apoi aproape un litru de apă. Asta a fost masa mea pe ziua de azi!
Ne continuăm plimbarea pe străzile din Colombo. Orașul are un contrast ciudat între clădirile coloniale de secol 19 și zgârienorii moderni care răsar printre ele. Sunt multe mașini, claxoane, noxe. Ne felicităm încă o dată că nu am acordat o zi întreagă acestui oraș.sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1150) sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1200)
Undeva, în dreptul farului vechi, un domn la cămașă și cu 2 dinți în gură ne abordează: “Lucky day today! Buddha ceremony day! Nice festival!”. Pare de treabă omul și îl ascultăm. Ne zice că este o ceremonie la un templu, dar trebuie să ne grăbim că durează doar până la 15:30. Cum oricum nu aveam direcție, ne învoim să mergem în colo, iar omul și oprește un tuk tuk. Întrebăm cât costă dar “ghidul” nostru ne zice să nu ne facem griji că tuk tuk-ul are “metter, metrer”. Și arată spre kilometraj.
Ne urcăm. Scoatem GPSul dar șoferul ne zice o poveste cum că în Colombo n-ai avea voie cu telefoane în tuk tuk. Nu ne certăm cu el, însă îl întrebăm câți kilometri avem până la templu. El ne zice că 6. Ajungem. Ne cere 1200 de rupee. Făcusem nai puțin de 4 kilometri. Atunci ne dăm seama că totul a fost o înșelătorie bine regizată. Poate la turiștii care sunt în prima zi merge, dar noi deja știam cum stau treburile. Îi dăm 300 de rupee și ieșim. Eram puțin supărate că au reușit să ne păcălească și să ne aducă aici, dar am zis că dacă tot am venit, să intrăm. Ne mai costă 600 intrarea și trebuie să ne descălțăm.
Dar templul acesta este o surpriză de proporții. Nu arată ca un lăcaș de cult obișnuit. E un fel de muzeu care reunește toate donațiile primite vreodată. Seamănă mai degrabă cu un “house of curiosities” unde nimic nu are logică, obiectele nu au niciun text care să le descrie, unele sunt prăfuite, altele protejate sub clopote de sticlă. Arta frumoasă cu care erau pictați pereții contrasta cu kitschul CD-urilor ce atârnau din tavan. Ca să vă faceți idee, mai jos doar câteva dintre exponatele din templu:
  • O coadă de elefant împăiată
  • Un ponei roz de pluș
  • 42 de statuiete de Buddha din aur masiv
  • O machetă de elefant în mărime naturală
  • Un Moș Crăciun
  • O masă în formă de păun
  • Bustul președintelui
  • Două icoane cu Iisus
  • O colecție de săbii de samurai
  • Două veioze în formă de femei în poziții indecente
  • Un Buddha din jad prețios
  • Două Rolls Royce-uri folosite în timpul vizitei reginei Victoria
  • O colecție de aparate foto cu film
sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1159) sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1160) sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1163) sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1261)sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1166)sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1172)
Iar lista poate continua. Dar când ne spuneam că le-am văzut pe toate în țara aceasta, atunci apare incredibilul: un elefant în templu. Dar stați, e mai mult decât atât: elefantul merge și se închină la statuia lui Buddha. Trei plecăciuni, după care se ridică și pleacă pe stradă. Speachless! Gata! Acum chiar le-am văzut pe toate și putem să mergem acasă!
_MG_2172
Mai pierdem timpul cu shopping și poze, ne recuperăm bagajele și mergem spre aeroport. Ne așteaptă aproape 24 de ore de zboruri, terminale, autobuze. Când am venit, ne-a fost greu să închidem un ochi pe drum. Acum dormim atât de adânc încât aproape ratăm imaginea Dubaiului văzut de sus.sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1203) sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1264)
sri lanka itinerar blog iulia din alba iulia (1265)
Au fost două săptămâni care au părut cât două luni. Iar o statistică în cifre arată cam așa:
  • 4 avioane
  • 22 de autobuze
  • 1 barcă
  • 3 trenuri
  • 1 plută
  • 19 tuk tuk-uri

Acum ar fi momentul să scriu o încheiere inspirațională. Dar ce aș mai putea adăuga?!

Ieși din zona de confort! Călătorește! Visează! Zâmbește! Dar nu uita că cele mai frumoase călătorii sunt cele care te aduc înapoi acasă!