eTravel Conference 2017

Dacă vrei să înveți să înoți, te duci la bazin și îți iei un profesor. Dacă vrei să înveți să gătești, stai pe lângă un bucătar profesionist și îi furi informația. Dacă vrei să înveți marketing turistic, vii la eTravel Conference.

 Și iată-mă iarăși la București, de data aceasta în sălile de la Ramada Parc, pentru o zi plină de ce îmi place mie cel mai mult; marketing și turism.

Conferința

Prima parte este despre noutățile în industria turismului.
Se începe cu date clare: 4% din rezervări sunt cu adevarat online, inclusiv cu plata cu cardul. Pe de o parte ne dăm seama de potențialul acestui segment, pe de altă parte ne îngrijorează cât de slabi sunt indicatorii din această piață.
Există o lipsă de informații legată de ce turiști vin și ce turiști pleacă. Raportările sunt evazive, făcute de multe ori de secretare care nu au nicio legătură cu ce se întâmplă la recepție. Iar chiar dacă Institutul de Statistică oferă anumite date, acestea sunt doar cantitative și nicidecum calitative.
“Nu putem trăi fără cifre în turism” spune Dragoș Atanasiu, proprietarul Eurolines România. Cifrele corecte oferă încredere investitorilor să intre pe o anumită piață. Andrei Nacea, consultant în business, chiar recomandă hotelurilor și agențiilor să ofere cifre corecte în media, ca un prim pas pentru a avea și în România aceste date.
Pentru turistul român, cel mai important este în continuare prețul. Ceea ce de multe ori înseamnă discounturi nerealiste. Când vrei ieftin, trebuie să te aștepți și la probleme.
 
Acest lucru a ridicat foarte mult “moda” pachetelor cu preț mic, la care apoi se adaugă tot felul de costuri ascunse (taxă de aeroport, taxă hotelieră etc). Iar cum cultura de travel este foarte slabă în România, ei nu vor ști să facă diferența între două pachete turistice. Ceea ce înseamnă frustrări atât pentru client, cât și pentru companie. Concluzie: operatorii mari trebuie să fie gardieni ai calității și să educe piața în acest sens. Calitatea costă, iar treptat, lumea începe să plătească prețul corect. Pe termen lung, se vor construi și la noi branduri autohtone, iar decizia de cumpărare va fi legată de încrederea în brand, de partea de user experience, de relația construită, nu doar de preț.
Iar când vorbim despre calitate, trebuie să o considerăm și intern. Resursa umană de calitate costă: salariu, traininguri, conferințe. M-aș fi bucurat mult să văd mai mulți hotelieri (mai ales din Alba Iulia) la această coferință. Dacă vrem ca orașul nostru să crească dpdv turistic, trebuie să avem oamenii care să susțină această creștere.
Iar că tot vorbim de viitor, concluzia acestei secțiuni este următoarea: cei care vor avea cea mai mare cotă de piață sunt cei care vor înțelege ce înseamnă inteligența artificială și cum putem folosi tehnologia pentru a interacționa cu clienții și a le crea o experiență personalizată.
La partea de turism în prezent, prima sesiune este cu tema “Winning the booking through omnichannel strategy”
Primul pas: organic. Ajută clientul să afle ce vrea
Al doilea pas: social. Crează relația și setează corect așteptările
Pasul 3: display. Obține vizibilitate
Pasul 4: căutarea. Fii răspunsul la întrebările clienților
Fiecare campanie trebuie promovată pe toate canalele pentru a profita de beneficiul fiecărei platforme.
Eugenia Dunaeva de la Expedia a vorbit despre “Customer loyalty benchmarking”
Iar prima întrebare este cum măsurăm loialitatea unui client. Răspunsul este mai jos:
În zona EMEA, 84% dintre proprietari au declarat că în ultimii 2 ani a crescut rata loialității clienților. Ceea ce e bine, având în vedere că aproximativ un sfert din venituri vin de la clienții fideli.
Deși cel mai important lucru în construitea loializării nu e prețul, discounturile sunt cele mai folosite metode de loializare. Focusul ar trebui să fie pe personalizarea serviciilor sau, de ce nu, gamification (concurs pt clienții fideli).
Daniela Roman a vorbit despre partea pe care am așteptat-o cel mai mult: cum să atragi rezervări directe pe site-ul hotelului.
Iar la final, o informație interesantă:
Știați că 70% din oameni nu știu unde vor să meargă în vacanță? De aceea este important hotelierii să lucreze cu oficiile de turism locale pentru atragerea clienților. Iar Alba Iulia este un bun exemplu în acest sens.

Premiile

Seara a fost încheiată de premiile ETravel Awards, unde am fost și noi pe prima poziție cu proiectul VIP în orașul tău. 
22861468_1598322273560598_8030624399189748018_o
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

15 − five =