Hotelurile și „influencerii”

De curând, în lumea onlineului turistic a apărut povestea lui Elle Darby și a lui Paul Stenson, managerul unui butic hotel din Dublin. Povestea pe scurt: ea este un influencer cu ț-âșpe mii de urmăritori care vrea să stea gratuit la un hotel. În schimb, hotelul va beneficia de publicitate pe canalul ei de Youtube. Managerul îi spune, pe scurt, că ar trebui să-și bage mințile în cap, pentru că el nu-și plătește angajații cu clipuri video. Mai mult, a decis să nu mai primească niciun blogger la ei pe proprietate lansând campania #bloggergate. Știrea completă o puteți citi aici.

Ce nu a înțeles managerul hotelului din această poveste:

– să generalizezi cazul unui personaj la toți bloggerii e exagerat. Sunt cu siguranță influenceri care îi pot aduce mai multă expunere decât orice altă reclamă (dovadă că acest scandal i-a adus hotelului expunere de peste 2 milioane de euro!). Așadar pe termen scurt, campania #bloggergate poate avea efecte bune, dar pe termen lung… rămâne de văzut.

– într-un hotel se pune accent pe 3 lucruri: curățenie, confort și… confidențialitate. În momentul în care un manager postează public un mail primit (chiar și cu numele expeditorului cenzurat), potențialii clienți sunt sceptici în ceea ce privește confidențialitatea hotelului. În plus, a fost doar o propunere de business. Ce s-ar întâmpla dacă toți managerii ar bălăcări public propunerile care nu li se par interesante?!

– da, tipa arată ca o pițipoancă platinată. Și te gândești că nu e modelul pe care vrei să-l promovezi sau să te promoveze… dar ghici ce: e modelul pe care milioane de tineri îl venerează. Iar acei tineri sunt toți potențiali clienți. Nu avem mereu oaspeții ideali, dar în hotelărie trebuie să înveți să zâmbești oricui (cu mici excepții, dar despre ele în altă poveste).

– să construiești o imagine pe ură nu e o strategie norocoasă, mai ales pentru un hotel. Cei de la White Moose Cafe urăsc bloggerii, vloggerii, veganii, mamele care alăptează etc. Când te cazezi într-un hotel, cauți o gazdă prietenoasă, nu pe cineva care în orice moment poate declanșa un nou „război”.

Ce nu a înțeles vloggerul din această poveste

– a fost o vreme când se făceau mătănii în fața unor influenceri. Dar acum s-a umplut piața de ei și e greu să faci distincție între unul adevărat și unul care își caută doar o vacanță gratuită. Cunoaștem și noi cazul unor „influenceri” care au venit în Alba și au stat gratuit mai bine de 2 săptămâni la diverse proprietăți din județ. Pe lângă că nu au făcut nicio postare din hotelul la care erau, nu au avut nici măcar cei 7 ani de acasă să spună „Bună ziua” la sosire și la plecare.

– da, hotelurilor le plac celebritățile. Cu cât mai sonore numele, cu atât mai bine! Dar știți ce la plac și mai mult: celebritățile care își plătesc serviciile. Cu cât mai mare valoarea facturii la final, cu atât mai bine! Pentru că da, așa cum și managerul a menționat, camerista, ospătarul, bucătarul și recepționerul trebuie să își primească salariul. Iar furnizorii de apă, de pâine, de birotică și de textile trebuie și ei să încaseze facturi. Și să nu mai pomenim de valoarea taxelor…

– vrei să testezi un hotel, am înțeles. Dar poți să o faci și într-o noapte sau 2. Să ceri un sejur de 4 nopți e deja aroganță.

Ce au înțeles ambele părți (plus publicul) din această poveste:

– un scandal în online îți poate aduce mai multă publicitate decât câteva sute de articole/reclame plătite

– recomandările făcute de influenceri nu sunt neapărat obiective. Așadar tot un ghid Lonely Planet e mai util (apropos, au reduceri săptămâna aceasta!)

– când postezi ceva, uneori ajunge mai popular decât ar trebui… sau ți-ai dori. Așa că poate e mai bine să te oprești.

it s time to stop posting

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 − 6 =