Webstock 2017

webstock

Ne-am pus ecusonul cu șnur roșu la gât, am băut cafeaua și am găsit unul dintre ultimele locuri libere din sală. Începe Webstock 2017.

Voi împărtăși cu voi ce am spicuit de la primele două sesiuni. Sesiuni care sunt făcute pentru a te încărca de motivație și inspirație.

SOCIAL MEDIA TALK

Alin Gâlmeanu

 alin galmeanu
Primul este Alin Gâlmeanu care vorbește despre Muzeul de fotografie. Ne vorbește despre cât de importantă ar fi o astfel de instituție pe care acum el a creat-o în digital. Dar noi, la Alba Iulia, știm lucrul acesta, pentru că ținem la loc de cinsta aparatul lui Samoilă Mârza care a pozat Marea Unire (da, știu, mi-am ridicat mingea la fileu să fac reclamă la Sala Unirii, că tot se fac 100 de ani de la eveniment).
 
“Diferența dintre un fotograf bun și unul mediocru este decriptarea vieții. Diferența nu mai e dată de tehnologie, ci de modul în care vede lumea din jur.”
 
Mi-a plăcut ce a scris Gâlmeanu aici. Pentru că acolo unde majoritatea elogiază fotograful profesionist în detrimentul “muritorului de rând cu smartphone și filtre” , el recunoaște că fotografia bună este cea care reușește să spună povestea.
 

Lucian Mândruță

 lucian mandruta
Lucian Mândruță ne-a povestit despre cum a trecut de la televizor la social media și cât de diferite sunt mediile.
 

“Testează publicul, dar nu fi sclavul lui.”

a fost mesajul cu care am plecat acasă de la Mândruță. Asta până când a scris ceva mai bun:
 

“Plânsetul în România nu mai e suficient. Oferiți-le o soluție pentru a schimba ceva.”

 
Și ne-a spus și secretul la a fi viral: “scrie scurt, simplu și prin povești”
 
A urmat apoi un scurt training despre comunicarea în tinp de criză. Pe scurt, ce trebuie să urmărești:
1. Să fii sincer, chir dacă asta înseamnă să faci ceva altfel față de ce susțineai până acum.
2. Să fii rapid. Răspunsul trebuie să vină in maxim 30 minute. Trebuie ca orice companie să aibă o “celulă de criză”, adică maxim 5 oameni care pot lua decizie rapid
3. Să ai indicatori care să te anunțe din timp că “vine furtuna” și să îi urmărești constant, să ai timp de răspuns înainte să devină viral.
 

Matei Dima

 brohouse
Pe Matei Dima îl cunoaștem de la Brohouse. Iar mie îmi place. Nu mă așteptam la un discurs atât de… matur! În care a vorbit despre cât se muncește pentru a deveni celebru. Despre cum de la școala pe care o faci la dieta pe care o ții, pregătirea este esențială. Mi-a amintit despre articolul pe care l-am scris recent.
 

Marius Manole

 marius manole

Să faci teatru 20 de ani, în fiecare zi, în întreaga țară, iar oamenii să te cunoască după o emisiune “Uite cine dansează”… ar trebui să te întristeze sau să te bucure? Aceasta a fost întrebarea la care Marius Manole m-a provocat să mă gândesc. Și a mai spus ceva frumos:
 

“Trăim atât de puțin pe lumea asta. Avem datoria să încercăm cât mai multe.”

 

FINDING INSPIRATION

 

Claudiu Butacu

 edfen
Marturisesc: nu am auzit pana acum despre EFdeN. Si nici despre termenul “UNFUCKWITHABLE”. Am aflat despre constructia caselor solare (ceea ce nu e neaparat scopul conferintei), însă am învățat despre echipă, crowdfunding și ambiție. Nu scriu mai mult despre asta: dar vă provoc să descoperiți mai multe despre EFdeN. Eu sigur o voi face!
 

Alexandru Budișteanu

  alex

“Pasiunea este oxigenul sufetului”

a fost pe scurt, mesajul cu care ne-a lăsat Alexandru.
 

Alin Preda

 mapn mapn2

Un reprezentant MApN la o conferință despre marketing te face să îți dorești să fii în sală. Măcar pentru ineditul de a avea un bărbat în uniformă pe scenă. Cu tot cu decorații!
 
“De 5 ani punem hashtag Armatei României”. Acesta a fost titlul prezentării.
 
Către toți colegii din marketing: dacă ați avut vreodată probleme că nu vă aprobă șefii un buget sau un proiect, imaginați-vă ce a însemnat pentru cei de la MApN să-și convingă superiorii că au nevoie de social media!
 
Iar după 5 ani de când șefii i-au întrebat “ce-i cu gărdulețul ăla?!”, iată-i acum cu 83 de pgini de Facebook în administrare + Instagram, You Tube și Twitter.
 
Mi-am amintit de campania cu Smiley și “Pierdut buletin” dar am aflat și despre jocurile “Invinctus” #SacrificiulImpuneRespect. Am cunoscut echipa pe care o admiram demult: cei care fac postări cu mii de share-uri și zeci de mii de likeuri.
 
Pe scurt, ne-au explicat cum au reușit prin comunicarea online să schimbe imaginea unei instituții de stat care “nu lucrează nimic” (că doar nu e război, nu?). Este o instituție de care orice român trebuie să fie mândru!
 

Asociația React

 react
Încă o prezentare care îmi aduce răspunsul la un “Așa DA”. Adică pune pe scenă pe cei care au făcut un proiect din care merită să învățăm.
 
De această dată este despre centrele de transfuzii. Nu știu dacă ați fost la centrul din Alba, dar a avut o “cosmetizare” în ultimul an. Care e de bine: te face să te simți mai sigur când donezi. Dar în spatele la ceea ce vedeți, s-a făcut o eficientizare a fluxurilor materiale și informaționale. Iar pentru asta s-au schimbat legi, proceduri, organigrame. Excepțional ce au făcut oamenii ăștia!!!
 
Care e legătura cu marketingul? Și centrele de transfuzie au clienți: donatorii. Iar într-un centru degradat tinerii se feresc să intre. Acum, numărul donatorilor a crescut cu 10%. Mă bucur că Alba Iulia a fost unul dintre cele 18 centre unde s-a făcut această inițiativă!
 
Au urmat și workshopurile. Dar despre acestea nu vă voi povesti, sunt destul de specifice. Dar vă asigur că multe s-au învățat de acolo!
 
Mulțumim, Webstock! Sper să ne vedem și anul viitor!
Photo credit: Sabina Ghiormescu
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × 1 =