Cum să-ți lansezi un produs în online

ziar-de-nunta-idei-nunta-cadou-botez-aniversare-2-768x509

Cineva a spus odată: „Dacă aș avea 20 de dolari, aș investi 2 dolari în niște pixuri și de 18 dolari aș face publicitate pentru ele” (dacă vă amintiți cui îi aparțin cuvintele spuneți-mi și mie, că am uitat din facultate).

Citatul e foarte adevărat. Desigur, nici nu l-aș putea nega, având în vedere că din asta îmi mănânc pâinea! Dar haideți să vă zic un lucru și mai adevărat:

Niciun produs nu se vinde singur!

Ok, și atunci ai două opțiuni:

A. Angajaezi un super om de vânzări

B. Faci o super campanie de publicitate 

Cred că trăim vremurile în care este mai ușor să investești în varianta B, decât să găsești omul care e dispus și capabil să vândă. (dacă nu sunteți de acord, trimiteți contactele, pentru că știu câteva companii care abia așteaptă să-și extindă forța de vânzări!). 

Am vrut să testez varianta a doua. Am vrut să o testez mai ales pentru că m-am săturat de acele spam-uri cu „Fă-ți un site cu 490 de lei!”. Oare cât costă lansarea unui produs/serviciu în online? Iar aici mă refer la toate costurile: timp, bani, energie. 

Haideți să vedem:

Pasul 1. Alegerea produsului

Eu am ales un produs pe care îl cunosc bine. E mult mai ușor să lucrezi pe un produs pe care îl știi și care ți-e drag. Ziarul de nuntă pe numele lui. Adică o surpriză pe care i-am făcut-o Cristinei la nuntă: un ziar cu povestea mirilor, sfaturi de la nași, prezentarea domnișoarelor și a cavalerilor de onoare etc. A fost un suvenir pentru fiecare invitat și a fost atât de apreciat, încât am mai primit și câteva cereri după.

ziar-de-nunta-idei-nunta-cadou-botez-aniversare-3

 

Pasul 2. Achiziția domeniului

Aici treaba e simplă. Eu îmi achiziționez domeniile de pe tlh.ro. Ai nevoie de domeniu și de găzduire. Cam ca un magazin din cărămidă și mortar: ai nevoie de o firmă și un spațiu de închiriat. Am avut noroc să găsesc disponibil www.ziaruldenunta.ro.

ziar nunta

Pasul 3. Pregătirea site-ului

Ei, aici începe distracția… să gândești meniu, să alegi culori și să îți bați capul cu experiența pe care o va avea utilizatorul (UX). Să te asiguri bineînțeles că site-ul e optimizat pentru tot ce se poate optimiza și că, mai mult decât orice, site-ul vinde! Direct sau indirect, site-ul trebuie să vândă!

Eu am ales ca și front page un video. În primul rând pentru că mi-am dorit să învăț cum se face asta. Așa e, proiectele personale sunt oportunități fantastice de a învăța lucruri noi… pe banii și pe timpul tău!

ziar nunta cover

Pasul 4. Conținutul

Ăsta e adevăratul moment de panică. Atunci când îți cunoști produsul, știi mai bine decât oricine la ce e bun, dar nu știi cum să explici. Ai nevoie de niște texte care să nu aibă limbaj de lemn, dar nici ceva care să pară prea „din topor”. Un copywriter ți-ar prinde bine. Dar nu te aștepta să vină cu textele țac-pac, peste noapte. Mai întâi trebuie să-i explici ce vrei, iar apoi el va „traduce” pe limba potențialilor clienți și a lui Google.

Ah, n-am pomenit de Google până acum? În toți acești pași trebuie să ținem cont și de SEO. Așadar acolo recomandăm consultanță din partea unui specialist în SEO (Search Engine Optimization).

Să nu cumva să crezi că odată ce ai făcut paginile treaba de copywriter s-a terminat. E nevoie mereu de conținut nou. Pentru ziaruldenunta.ro, am creat o secțiune de blog. Așadar, cel puțin o dată pe lună, ar trebui scris un articol nou.

blog ziarul de nunta

 

Pasul 5. Social Media

Ei, asta ai spune că o știe face oricine: să posteze pe Facebook. Dar hop că nici aici nu-i așa ușor. Trebuie o programare a postărilor, o analiză a lor și, mai mult decât orice, trebuie postările! Care spre deosebire de un cont personal nu apar pur și simplu. Trebuie gândite, editate, programate. Ați ghicit: recomandăm aici un SMM (Social Media Manager).

Pagina pentru Ziarul de nuntă o găsiți aici.

postari ziarul de nunta

Pasul 6. Publicitatea

Ai site, ai pagină de Facebook… dar nu ai vizitatori! Dacă încă nu vă simțiți scuturați de bani, acum e momentul să o faceți. Urmează partea în care îți vei da seama că de fapt nici Google nici Facebook și, în general, internetul, nu sunt gratuite. Setarea campaniilor ar trebui făcută cu cineva cu oareșce experiență, pentru a vă asigura că nu aruncați banii pe fereastră. De obicei, acest om este plătit cu 10% din valoarea publicității pe care o investești.

Mai jos o listă cu câteva dintre cuvintele cheie pe care le-am ales pentru campanie.

postari ziarul de nunta cuvinte cheie

Desigur, fiecare dintre pașii de mai sus merită o atenție mult mult mult mai mare. Nu pretind că sunt expertă în toate, însă este important să ai habar de aceste lucruri. În primul rând, pentru a ști că acele oferte de „un site cu 490 de lei” sunt o mare țeapă.

Din punctul meu de vedere, un site, oricât de simplu, nu ar trebui să coste sub 500 Euro. Și asta așa, cu „discount că te cunosc”. Orice este sub suma aceasta mi-ar pune semne de întrebare.

În concluzie: nimic în lumea asta nu se vinde singur și nimic nu este gratuit. 

Pinterest

2 thoughts on “Cum să-ți lansezi un produs în online

  1. Eu, momentan nu as baga banii in google ads .. ceva pe facebook merge, si eventuale linkuri prin ceva bloguri..eventual blocuri cu ceva comunitate ridicata de femei.
    Ps. Daca scri un articol, ti-l public la mine…ca te cunosc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × 2 =