Tenerife, ziua 7: turul insulei

2 tenerife ziua 7 (15)

Dorm in unul din cele mai incomode paturi pe care le-am incercat. Atunci cand te trezesti n-ai alta optiune decat sa te si ridici din pat. Dar astazi e o zi in care avem mult de mers… ma rog, cat de mult poti merge pe o insula de 2000 kilometri patrati.

Pureto de la Cruz
Am plecat spre nord, cu ambitia de a face un tur complet al insulei. Ne-am oprit prima oara in Puerto de la Cruz. A fost o adevarata provocare sa gasim parcare, pentru ca totul era blocat de carnaval. Orasul este unul prea aglomerat pentru gusturile noastre, dar faleza ne rapeste aproape o ora. Tarmul este pietros, iar valurile se incovoaie si se sparg zgomotos, intr-o sceneta ce aduna zeci de gura-casca. In tot acel oras turistic ne atrag privirea grafittiurile de pe strada. Colorate, inspirate!

La Orotava

La mai putin de 10 km de Puerto de la Cruz este La Orotava. Oraselul acesta le are pe toate: strazi pietruite, gradini cu flori si mai multe case canariene traditionale decat in oricare alt loc de pe insula. Vizitam Casa de Los Balcones si Casa de Turistas, doua locatii datand din secolul XVI, respectiv XV. Aflam aici despre stilul de viata colonial si ni se pare ca seamana putin cu viata din conacele romanesti din aceeasi perioada. Desigur, influenta franceza si iberica se simte, iar dantelariile si portelanul frumos decorat ne fac sa ne gandim ca ceremonialul mesei era o adevarata opera de arta. Putem vizita inclusiv baia, cu tronul si galeata suspendata pe post de dus. La fiecare etaj este un aparat de filtrare al apei, facut dintr-o piatra vulcanica. Este si un teasc de vin, al carui mecanism ne e greu sa il intelegem.

Casele sunt si locurile unde se pastreaza traditiile. Mestesugarii locali creeaza acolo, iar apoi isi expun si vand marfa. Cred ca ar fi un mod bun de a aduce viata si profitabilitate muzeelor de sat de la noi.

Punta del Hidalgo
Continuam drumul spre Punta del Hidalgo. Este aproape cel mai nord punct al insulei. Pe faleza neasfaltata, se plimba multi turisti cu caini prea mici. Prea prea mici! Ajungem la un far modern, unde ne pierdem iarasi gandurile in timp ce ne uitam la valuri.

Punta del Hidalgo este un sat mic, unde restaurantul gasit, Titi pe numele lui, serveste si mancare, si bautura, si pacanele. Cafeaua este proasta, dar pestele e proaspat si foarte bine facut.

Candelaria

De aici luam “autobanda” spre Candelaria. Sunt doua autostrazi pe insula: Autostrada de Nord si Autostrada de Sud.  Acum eram pe prima.

Cel mai interesant loc din Candelaria mi s-a parut portul. Aici erau acostate 3 barci cu un fel de hippioti ai marilor. Arsi de soare, cu haine colorate dar rapciugoase, pareau ca au propriul lor carnaval. Am mers printre ei. Nimeni nu se uita ciudat la noi, desi eram cei mai curati de acolo. Aveau cu ei si copii mici, care mergeau de-a buselea. Marius e sigur ca de fapt au foarte multi bani si acesta e doar un mod de viata pe care l-au ales.

Vizitam putin si din partea istorica. Aflam ca estr un traseu de hike de 2km de aici pana la Plaja de Samarines care merge de-a lungul coastei. Ne-am fi dorit sa stim mai repede de el si sa avem timp sa-l strabatem la pas. Pe la 22:00 localnicii se pregateau sa inceapa carnavalul. Asta inseamna ca era coada la magazinele deschise. Toate aveau “oferte de carnaval” care sunau cam asa: 14 euro: o sticla de rom, una de Cola, o punga de gheata pisata, 4 pahare si 4 paie. Poate din exterior carnavalul pare amuzant, dar mie mi se pare destul de nesigur.

Mirador de Don Martin

Este noapte cand plecam din Candelaria si o luam spre Mirador de Don Martin (adica punct de belvedere al lui Martin). Este sus, pe deal, si mergem acolo pentru a privi cerul. Tenerife este recunoscuta ca una dintre cele mai bune locatii pentru a te uita la stele. Au inclusiv o lege care ii obliga pe localnici sa tina lumina artificiala la minim, pentru a nu strica spectacolul candelabrului natural. Cel mai bun loc pentru a le privi este Parcul National Teide, dar si punctul nostru de belvedere ne satisface. Ioana are aplicatia aceea cu stelele si identific niste constelatii pe care nu le-am mai vazut pana atunci. Totusi, suntem cu totii de acord ca cerul Malaiestilor sau o noapte senina in Fagaras ne ofera o priveliste a stelelor chiar mai frumoasa.

Putin dupa miezul noptii ii lasam pe Dora si pe Marius la aeroport (aveau zbor dimineata devreme) si ne intoarcem in Icod de los Vinos.

tenerife ziua 7 (12)

Înainte să plecăm, admirăm parada carnavalului de la terasă

tenerife ziua 7 (13)

Peștele

1 tenerife ziua 7 (16)

Puerto de la Cruz

tenerife ziua 7 (14)

Găsești artă în cele mai neașteptate locuri

tenerife ziua 7 (21)

tenerife ziua 7 (1)

Si senor!

tenerife ziua 7 (23)

Filtrarea apei prin piatră vulcanică

tenerife ziua 7 (22)

Ioana se asortează cu canapeaua

tenerife ziua 7 (20)

La grădina botanică din Orotava

tenerife ziua 7 (18)

Momentul când am crezut că voi pieri strivită de un bananier mutant

tenerife ziua 7 (19) tenerife ziua 7 (17)

tenerife ziua 7 (6)

Punta del Hidalgo

tenerife ziua 7 (5) tenerife ziua 7 (4)

tenerife ziua 7 (7)

Un fel de bodegă canariană

tenerife ziua 7 (8)

Mai proaspăt de atât nu se poate!