Cum NU se face un afiș: lecții de la adulți

20161227_161937_resized

Pentru această postare nu lungesc vorba. O dau direct: mai sus aveți cea mai neatractivă vitrină din Alba Iulia! Am povestit cum putem învăța lecții de „AȘA DA” de la copii, iar acum sunt lecțiile de „AȘA NU” de la adulți.

Haideți să vedem ce e greșit:

1. NU

Orice ați face, NU începeți o propoziție cu „Nu”. Negația te face să îți pierzi publicul. E opusul lui „99” de după virgulă, în materie de preț. Chiar dacă mulți nu o recunosc, acel „Nu” debutant respinge. Și nu vrei o vitrină care să respingă! Iar pentru un plus de negativitate, „NU”-ul s-a repetat și în al doilea afiș. Și l-au mai făcut și bolduit…

2. !!! și încă un !

Prea multe semne de exlamare sunt agresive. Afișul nu comunică, afișul zbiară. Cine ar dori un partener de afaceri care să zbiere la el?!

3. Pierd potențiali clienți

Magazinul despre care vă vorbesc era gol. În timpul programului de lucru, nu avea niciun client. Dar dacă patronii ar fi investit 100 lei într-un copiator second hand?! Probabil zilnic ar fi intrat acolo câțiva oameni pentru niște fotocopii. E drept, costă sub 1 leu o copie, nu s-ar îmbogăți din asta. Însă odată ce ai intrat acolo, poate îți mai amintești că mai ai nevoie de o radieră, un caiet, un cadou pentru ziua lui ăla micu! Și așa se face comerțul!

În plus, un magazin plin atrage alți clienți. Un magazin gol, alungă potențialii clienți.

4. Pierd potențiale piețe

Vă dați seama câți clienți au intrat în magazin să întrebe de telecomenzi?! E semn că în acea zonă a orașului este nevoie de telecomenzi! Păi dacă ai clientul care îți cere produsul, ai spațiul de desfacere și ai o vânzătoare care oricum se plictisește pentru că nu e nimeni în magazin, ce te oprește să aduci la vânzare câteva telecomenzi?! În loc să asculți vocea clientului, îi trântești ușa în nas. Lui, dar și celui care nu ar fi venit după telecomandă, dar ezită să intre speriat fiind de anunțul pus.

5. E urât!

Cum se face că cei mici au realizat un afiș simplu dar frumos (vezi mai jos poza), iar cei mari au obturat lumina din magazin cu niște printuri alb-negru, A4, care sunt și pe jumătate dezlipite. E încă o dată certitudinea că pe măsură ce înaintăm în vârstă, ne cresc șansele să ne îndobitocim!

anunt marketing cireste

Concluzie: în publicitate, este mai util să gândești ca un copil!

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 + 11 =