Campanii și proteste

Dincolo de hashtaguri, de pancarte și de dezbateri,

Dincolo de zeci de kilometri mărșăluiți și sute de mii de oameni în stradă,

Dincolo de scandalul brandurilor care își promovează produsele pe televiziunile „roșii”,

Dincolo de toate acestea, există un marketing în timp real (real time marketing) care nu ar trebui să treacă neobservat. Cel puțin ăștia din domeniu sigur nu-l pot ignora. Iar dacă ar fi să acord Oscaruri pentru cele mai bune campanii care au capitalizat protestul, acestea ar fi:

1. Cea mai inteligentă campanie

e jobs protest

Cei de la eJobs au lansat un anunț prin care recrutează „Români implicați și liberi”. Angajator este România, iar din cerințele postului se enumeră:

– au curajul să acționeze, pentru că nu vor să regrete peste cinci ani;
– pot să lucreze în condiții dificile – temperaturi extreme, ture de noapte, program prelungit;
– nu-și părăsesc colegii pe timp de criză;
– au o capacitate ridicată de a compune rime și de a memora sloganuri.

Anunțul complet îl puteți vedea aici.

2. Cea mai controversată campanieryan air protest

Ryan Air a postat în 3 februarie anunțul de mai sus. El nu a fost nici pro, nici contra, ci s-a folosit de o glumă care circula pe toate canalele pentru a-și promova zborurile de 5 Euro. Campania a fost disecată aspru de cei din domeniu, dar părerea mea este că au făcut o chestie genială. Grafica probabil că nu le-a luat mai mult de 10 minute, dar au strâns aproape 2500 de distribuiri. Și asta targetate către cei care caută într-adevăr zboruri de 5 Euro!

3. Cea mai vizionată campanie

start up cafe proiectii

Probabil multă lume s-a întrebat de unde au apărut acele proiecții din Piața Victoriei. M-am întrebat și eu. Și m-am bucurat să aflu că vin de la Răzvan Pascu, cel care a semnat și Amuralul din Brașov.  Dar puteți citi mai multe despre asta aici.  Cert este că această campanie a fost văzută de câteva zeci sau sute de mii de oameni.

4. Cea mai bună prezentare de produs

patru maini protest

Cei de la Patru Mâini (fostul Baumix) au anunțat că donează materialele de construcții pentru renovarea penitenciarelor dacă guvernul abrogă OUG. Frumos plasat, fin realizat.

5. Cea mai sonoră campanie

steven protest

Aceasta nu este tocmai o campanie, dar cu siguranță a fost sonoră, pentru că a ajuns până la Dragnea care a ieșit cu declarații pe marginea ei. Steven van Groningen este președintele Raiffeisen Bank. L-am cunoscut la Webstock în 2014  și m-a impresionat prin abilitățile sale de om de afaceri, de lider, de sportiv și de membru al societății. Ei, acum a făcut ceea ce puțini oameni publici au îndrăznit să facă: a ieșit în stradă la protest. Iar când președintele PSD i-a criticat acțiunea, a revenit cu un răspuns care l-a făcut un fel de mini erou național.

6. Cea mai virală campanie.

Voltaj. 1 minut și 20 de secunde. Versuri citite de pe telefon. Fără videoclip regizat, fără eveniment de lansare… Dar oare este cineva în țara asta care are acces la tehnologie și nu a auzit melodia aceasta?!

Așadar dincolo de spiritul civic pe care aceste proteste îl nutresc, mă bucură creativitatea campaniilor de pe marginea lor. Mai că sunt la concurență cu reclamele de la Super Bowl! :)

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × 2 =