Despre importanța samplingului

ikea la metrou

Poza de sus am făcut-o în 2010, la metroul de la Unirii. Ikea a pus atunci canapele în pasaj. Oricine putea sta pe ele. Pentru România era ceva nemaivăzut, iar subiectul a fost intens dezbătut de către noi, proaspeții absolvenți de marketig.

Șapte ani mai târziu, încă mă fascinează. Dacă vorbim despre marketing direct, samplingul rămâne cea mai eficientă formă de a promova un produs. De ce? Pentru că reușește ceea ce nicio altă tehnică nu poate (cu atât mai mult în era digitală!): să ofere potențialului client un contact fizic cu produsul.

Știați că 81% dintre clienți spun că ar încerca un produs după ce au primit o mostră din el?

(sursa aici)

Mi-a plăcut mult exemplul pe care l-am întâlnit la un restaurant în Grecia:

sampling mostra (2)

Pasul 1: un domn trece pe la toate mesele și lasă câteva alune proaspăt prăjite. Desigur, poartă mănuși, să fie igienic procesul.

sampling mostra (1)

Pasul 2: După ce trece un anumit timp în care mai toți din restaurant încearcă alunele (pentru că e inevitabil: atunci când ai alune pe masă, le mănânci!), domul revine cu plasa plină de alune.

sampling mostra (3)

Pasul 3: La 1 Euro punga și cu mostra ca bonus, mai bine de jumătate dintre cei prezenți (inclusiv Diana!) cumpără cel puțin o pungă.

Desigur, este relativ ușor (și eficient!) să faci sampling pentru produse alimentare. Gândiți-vă la bucățelele de pâine cu cremă de brânză oferite într-un supermarket! Provocarea este însă la altfel de produse. A se vedea canapelele Ikea. Sau o companie care vinde congelatoare. Pentru aceștia din urmă aș scrie atât: „La vară, când îți cauți congelator, amintește-ți de frigul de acum”. Aș posta-o în ianuarie, pe panouri mari din oraș, de fiecare dată când temperaturile sunt sub -5 grade.

Iar în încheiere, un lucru mai spun pe acest subiect: se spune „mostră” și NU „monstră”.

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one × two =