Etravel Conference 2016

e-travel

Vine o vreme când ești mai selectiv cu serviciile pe care le consumi. Când pleci de la un concert dacă nu îți place muzica, refuzi să lași bacșiș ospătarului dacă nu a prestat o servire cel puțin decentă, sau dai „unfollow” paginilor care îți oferă informație inutilă. Nu neapărat pentru că nu este calitatea bună, ci pentru că nu este calitatea pe care o aștepți tu. 

Așa cum refuzi un serviciu în condițiile de mai sus, așa ești dispus să cheltui mai mult pentru ceva care merită. Iar la „cheltuieli” intră timp, bani și/sau energie. Scriu astăzi despre E Travel Conference 2016. S-a întâmplat pe 26 octombrie, la Ramada Bucharest Parc. Am venit de acolo cu o listă de vreo 35 de idei de îmbunătățire pentru hotel: cel mai bun „return on investment”. Plus informații utile și interesante, câteva dintre ele cu drag reluate mai jos:

  • Industria hotelieră din România stă bine. Pe Trip Advisor, review-urile unităților de cazare au nota medie 4,4, pe când media internațională este pe la 3,9. Desigur, aici intră și realitatea că românii încă nu sunt la fel de obișnuiți să scrie recenzii despre servicii.
  • În marketing turistic, trebuie să se țină cont de modalitatea de planificare a concediilor. De exemplu, un canadian caută informații cu 80 de zile înainte să sosească, iar în Italia cu doar 44 zile înainte. Ne-am dori ca și în Alba Iulia să avem un program al evenimentelor cu câteva luni înainte, pentru ca hotelurile și agențiile să-și poată face o strategie în acest sens.
  • Toată lumea se sperie de review-urile negative. Dar ghiciți ce: acestea ajută cel mai mult în decizia de alegere a unui hotel. Cu o singură condiție: să aibă un răspuns corect din partea managementului. Altfel spus, turiștii sunt conștienți că nimeni nu e perfect, însă apreciază pe cei care o recunosc și care se angajează să se îmbunătățească. Așadar un alt pas în creșterea serviciilor locale ar fi ca localurile să găsească oameni care știu să scrie câteva cuvinte ca răspuns a unei plângeri (a se vedea „Dacă nu-ți place mâncarea, du-te și cumpără-ți o pizza”).
  • În România, turismul seamnănă cu agricultura: dacă e un an bun, ne bucurăm, dacă e un an prost ne plângem. Prea puțin știm să anticipăm „vremea” și să lucrăm din timp în acest sens.
  • S-a vorbit despre bleisure, un nou concept în turism. Turistul vine în interes de afaceri, însă în cele mai multe cazuri dorește să se relaxeze, să viziteze, să experimenteze lucruri noi, iar acest lucru înseamnă prelungirea șederii cu o zi sau două. Deci oferta hotelierilor trebuie să țină cont de asta.

S-au mai vorbit multe, majoritatea pe nișă, cu care nu are rost să vă plictisesc. Mai e însă un singur punct de menționat: blogul de turism al Municipiului Alba Iulia a fost premiat. Nu e de ici de colo să se vorbească despre orașul nostru în fața celor mai importanți reprezentanți ai agențiilor de turism.  Iar ca răspuns la articolului răutăcios și pueril documentat pe care presa locală l-a publicat, pot să-i asigur pe acești „jurnaliști” că juriul care a decis câștigătorii are competența de a analiza corect valoarea unui  produs de eTravel. Și, în ciuda ranchiunii pe care o poartă autorităților, acest blog este un mare plus pentru promovarea locală. Dar asta a fost așa, o chestie pe care o țineam în mine și trebuia să o spun.

Iar ca să ne întoarcem la început, rezum conferința cu poza de mai jos:

turism

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 − three =