Customer service de la un taximetrist

taxi-alba-iulia

S-a întâmplat sâmbătă seara:

Bună seara, nu am comandat încă Taxi dar v-am văzut că stați aici și mă întrebam dacă sunteți liber.”

„Aici e barul X?”

„Nu, aici e barul Y. Barul X e mai în față.”

„Ah, da, îl știu și pe ăla. Haideți urcați. Dar să știți că dau cu spatele să nu mă vadă clientul care a dat comanda”. 

Șoferul pornește ceasul și dă în marșarier. Când ajunge în principală, apelează dispeceratul:

„Colega, mai trimiteți o mașină la barul X. N-am mai ajuns”. 

Dispecerița se crizează: „Măi, eu când vă trimit la o cursă acolo să mergeți. Nu-mi răcesc gura degeaba! Bla, bla, bla...”

Șoferul calm, dă volumul la minim: „Eh, nu știe ea cum e pe stradă!

Străduța care duce la blocul meu e cu sens unic și în mod normal s-ar face un ocol generos. Dar șoferul se uită la stânga, se uită la dreapta, încalcă regulile și mă lasă direct acasă.

Punct.


 

Să analizăm acum de ce un șofer de taxi a avut un customer service exemplar:

1. Nu a refuzat clientul

Imaginați-vă de mi-ar fi trântit ușa în nas și-ar fi zis cu sictir „Nu pot domnișoară, sunt la comandă!” Era îndreptățit să o facă, dar nu a făcut-o.

2. A folosit umor

Îmi mușcam buza să nu bufnesc în râs când el dădea cu spatele. Era un fel de „v-ați ascunselea” cu clientul de drept al mașinii. Iar eu eram arbitru.

3. I-a păsat și de alți clienți

De cum a fost pe drum sigur, a sunat la dispecerat să trimită o altă mașină. Putea să amâne, sau putea să ignore. Totuși, cu riscul unei poliloghii, a sunat numaidecât.

4. A asigurat o atmosferă plăcută

De multe ori am ascultat tot circul doamnei de la dispecerat. Mai auzeam și câteva vorbe „de duh” de la șofer. În acest caz însă, s-a mers pe un calm ardelenesc atât de potrivit situației.

5. A pus interesele clientului pe primul loc

Dacă ar fi respectat regulile de circulație, ar fi făcut un ocol de 1 kilometru și câteva minute bune. Timp și bani pentru client. Dar el a riscat o amendă și m-a dus rapid la destinație.

Poate nu e cel mai bun exemplu de „așa da”: a lăsat un client fără mașină și a comis o infracțiune (parcă la inflacțiuni intră trecerea pe interzis, nu?). Însă pe mine m-a distrat. Și m-a dus acasă rapid. Mă declar client mulțumit și cu siguranță voi mai apela la acea firmă de taxi.

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 3 =