Despre copiii care vor face o Românie mai frumoasă

NelsonMandela_Quote

 

La finalul aceste săptămâni s-au încheiat două programe la care am fost tutore de practică, respectiv lector de proiect. Obiectivul era același: să-i învăț pe cursanți ce înseamnă marketingul „pe bune”.

La unul dintre programe, în introducere, le-am explicat studenților că regula este ca fiecare trebuie să facă ceea ce îi place. Ori găsesc ceva care îi pasionează, ori nu are rost să continue, nu se supără nimeni dacă vor renunța la proiect. „Defectul” de a face cursuri în State, înveți un alt mod de a lucra cu oamenii, în care importanți sunt ei, oamenii! Le-am explicat proiectele pe care le vom face și i-am îndemnat să își aleagă fiecare câte unul. Mai pe înțeles: cui îi plăceau evenimentele, se implica în evenimente; cui îi plăcea online-ul făcea campanii digitale, cui îi plăcea strategia implementa o campanie pe un lanț de stații de carburanți samd. Aveam maximă încredere că va fi un super program, pentru că l-am gândit exact așa cum mi-aș fi dorit să am eu programul de practică când eram în facultate. Fac prezentarea companiei, prezentarea proiectului, mă susține și o colegă cu niște cuvinte care întărește mesajul de mai sus, mai aplic un test de aptitudini pentru a fi siguri că se orientează cât mai bine în alegerea proiectului și, când eram pregătiți să începem… SURPRIZĂ: două studente se ridică și pleacă spunând că ele nu se regăsesc în proiect.

Tot entuziasmul și încrederea mea s-au transformat în panică. Un stres neașteptat care nu m-a lăsat să dorm toată noaptea: „tineretul din ziua de azi are așteptări prea mari”; „tineretul din ziua de azi nu vrea să învețe”; „tineretul din ziua de azi este prea departe de noi”, „nu vom reuși niciodată să facem un program de internship ca în afară” etc etc.  Cât de ușor a fost să cad în capcana stereotipurilor! Din fericire, în acest caz au fost distruse rapid… a doua zi, la 08:30, când toți studenții rămași erau prezenți în sală, cu chef de muncă! Iar în weekenduri, elevii de la licee erau niște bureți care absorbeau orice informație li se oferea.

Nu vă voi povesti toate atelierele, cursurile, exercițiile și jocurile pe care le-am făcut… au fost zile pline cu vârf și îndesat! Ce merită să vă spun este că studenții și elevii de la începutul cursului au fost alții decât cei de la finalul lui. Din copiii timizi care abia aveau curajul să pună o întrebare, au devenit mici profesioniști în marketing! Au spus că au fost săptămânile care le-a dat cea mai multă încredere în ei. Eu le-aș spune altceva. Au fost săptămânile care mi-au dat încredere în generația viitoare! 25 de liceeni (de la programul YouthBank) și 9 studenți (de la programul Practică Florea Grup) m-au convins că în țara aceasta este o sămânță foarte bună. Copiii ăștia au niște idei suprinzătoare, idei care încă nu au fost cioplite de tot de dogmele societății. Sunt însetați de a afla lucruri noi și neobosiți în a se implica. Au dezvoltat niște campanii care m-au făcut și pe mine să ridic sprânceana de câteva ori (în sensul bun!). Copiii ăștia pot să facă o Românie mai frumoasă! Au nevoie doar de puțin sprijin!

cursuri marketing (2)

Toate deciziile legate de campanii au fost luate împreună cu studenții

cursuri marketing (3)

Copiii frumoși de la Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia: Dan, Georgiana, Maria, Luinița, Ema, Denisa și Andreea

cursuri marketing (1)


Exercițiul de branding al orașului a fost unul dintre primele pe care le-am făcut.

cursuri marketing (4)

Iunia vă poate spune mai multe despre cum e să te distrezi la muncă. Ea a coordonat campania de 1 iunie :D

cursuri marketing (5)

Jumătate din echipa de elevi ai programului Youth Bank

cursuri marketing (6)

Aici era cursul despre importanța echipei într-un hotel

De curând, am învățat în profunzime anatomia piciorului. Am învățat că pentru a ne putea deplasa, e nevoie ca sistemul osos, muscular și nervos să lucreze într-o perfectă coordonare. Altfel spus. trebuie să lucrezi la toate ca să mergi bine.

În educație, e cam același lucru: elevul, instituția de învățământ și agentul economic trebuie să lucreze într-o perfectă coordonare. Doar așa societatea se poate deplasa înainte.

Haideți să nu mai cădem în stereotipuri, să nu dăm vina pe elevi, să nu dăm vina pe școală, să nu dăm vina pe companii. Haideți să găsim o cale în care cele 3 să lucreze împreună!

 

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

10 − 1 =