9 sponsori + rezerve

Când toată lumea aștepta lista cu jucătorii selecționați pentru Euro 2016, undeva, în spatele unor contracte cu multe multe multe zerouri, se făcea o altă selecție: selecția pentru altfel de personaje prezente pe teren: brandurile care vor susține campionatul.

Se zice că Euro 2016 este cea mai lucrativă competiție din istoria UEFA. Se vorbește de venituri de 2 bilioane de Euro. Și să te miri că sunt atâtea echipe calificate…

Matematica stă cam așa: din aceste 2 milioane de milioane de Euro, jumătate vin din drepturile de difuzare a meciurilor, iar 450 de milioane de Euro de la sponsori. Adică ăștia 9 + rezerve, despre care scriam în titlu. Mai sunt încă 2,5 milioane de bilete vândute, câteva mărunțișuri de la fața locului și s-au strâns bănuții!

Dar să trecem la cei 9 sponsori selecționați:

1-3. Coca Cola, Mc Donald’s și Continental

Ăștia sunt prietenii UEFA cum era Jack Daniel prieten cu Frank Sinatra… life long friendship! Când ei vor lipsi din formația de start, ceva e șubred la campionat!

Pe Mc Donald’s l-aș pune căpitan, odată pentru campania cu „Player Escorts” și a doua oară pentru campania care încurajează toleranța între echipe. Așadar două aspecte sociale frumos punctate: impulsinoarea celor mici să facă sport și să-și găsească un model în cei care practică sport și încercarea de reducere a violenței între galerii.

mcdonalds-euros-4 player-escort-mcdo-janvier-fevrier-2016__o0oo0d

3. Hisense

Ei, asta a fost surpiza selecționerului: pentru prima oară un brand chinezesc la Euro! Un fel de „tânără speranță”. E semn că acest campionat devine tot mai internațional!

hisense Euro 2016

4. Carlsberg

Având în vedere că Anglia, Țara Galilor și Irlanda de Nord au fost toate calificate, un brand de bere trebuie să fie prezent!

Carlsberg e vedeta absolută. Atât de cunoscută încât nici nu mai trebuie să își scrie numele pe tricou, ci doar porecla. Așadar, vizualul Carlsberg avea doar „Probably”. Cât de șmecher să fii ca brand să îți transformi sloganul în logo?!

carlsberg-probably_960x960

5 – 7Socar, Hyundai, Kia Motors

Acestea sunt celelalte selecționate asiatice.

Tot pentru prima oară la campionat, Socar are un motto cu două fețe „Make your debut!

socar euro 2016

8. Orange

Este a doua oară când Orange „joacă” la UEFA. Iar el are o strategie de joc cu totul specială pentru că, prin natura serviciului pe care-l oferă, poate să capitalizeze cât mai mult acest parteneriat. De exemplu, a lansat aplicația MyHearBeats. Să treacă toți fanii naționalei pe Orange!

Aplicatie_Profero_pentru_Orange_-_My_Heartbeats_for_Football

9. Adidas

Adidas a ajuns cel mai aproape de joc: direct pe mingea din teren. Iar  cu așa poziționare, își permite un motto oarecum arogant: „First never fallows

adidas-beau-jeu-euro-2016-ball-5

Rezerve: Abritel-HomeAway, Crédit Agricole, FDJ, La Poste, PROMAN și SNCF

Aceștia sunt sponsori francezi. Ce e însă interesant e că apar serviciile publice (poșta și serviciul de transport public). Chapeau!

Iar acum, că s-au ales jucătorii, începe propriul lor campionat: „ambush marketing”. Adică bătaia brandurilor să profite cât mai mult de asocierea imaginii cu Euro 2016, păstrând totuși normele impuse de lege. La urma urmei, se bat pentru 150 de milioane de posibili clienți!

Iar după această lungă prezentare, mai avem de spus un singur lucru: Hai România!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one × 3 =