O blondă în vizită la fabrica de cutii de viteze

A fost Noaptea lungă a industriei…. o zi (care de fapt a fost noapte) a porților deshise la Star Transmission. Cei de la STC fac o treabă foarte bună cu comunciarea brandului de angajator, așadar eram foarte curioasă să descopăr cum stau lucrurile și în interior. În plus, a fost și un mic „spionaj” în breaslă. Să inviți câteva mii de oameni la tine în fabrică presupune o logistică fantastică, așadar trebuia să văd cum se întâmplă totul.

Acum că am mărturisit că interesul meu la STC a fost altul decât cum se fabrică o cutie de viteză, să vă spun ce am văzut acolo.

Fabrica este foarte curată. De la uniformele angajaților, la culoarele dintre utilaje, la oglinzile suspendate. Asociam o fabrică de părți auto cu un mediu unde să văd măcar puțină pilitură de fier pe la colțuri, însă aici totul este impecabil.

Din când în când, între angajați mai vedeam și câte o față zâmbitoare, dar nu prea des. Probabil oamenii au obosit să joace rolul angajaților model până am ajuns noi (am fost în penultima tură!). Oricum, nimeni nu părea „subjugat de muncă”, ba din contră, oamenii erau frumoși și implicați în ceea ce meștereau cu roboțeii lor.

Pentru cineva pasionat de managementul calității,  fabrica STC este un wonderland. În hală sunt o mulțime de tehnici de lean management/ Kaizen. Vezi etichete roșii, zonă de carantină și management vizual la tot pasul. Am apreciat și partea de reciclare selectivă, programele de marketing intern și designul cantinei. Și locul de fumat! Ah, angajații STC au cel mai frumos loc de fumat din câte am văzut: o filigorie de lemn, cu băncuțe și spațiu verde în jur, care te apără și de ploaie și de soare.

Și că tot am vorbit de reciclare, aș fi apreciat ca la finalul vizitei să fie o zonă unde se pot recicla toate materialele promoționale primite. Fiecărui vizitator i se înmâna o mapă consistentă și un ecuson. Gândindu-mă la câte persoane le-au trecut pragul în acea zi, o zonă de sortare la ieșirea din tur ar fi redus consumul materialelor cu cel puțin 20%.

Ce-a mai observat ochiul nostru de soacră a fost că în curtea interioară a unei companii Daimler existau  doar două mașini Mercedes, restul fiind branduri de la competiție.  Un detaliu foarte mic însă, comparativ cu imaginea de ansamblu pe care o aveai după tur. Văzând tot fluxul acela de producție cu roboței și tehnologie de ultimă generație, n-aveai cum să nu-ți dorești o mașină cu „stea în frunte”. După experiența aceasta, „calitate garantată” nu mai este doar un text de marketing! Și asta m-a făcut să înțeleg mai bine campania lor controversată cu „Prefer original parts”.  

mercedes-benz-original-parts-2

Iar în încheiere, mai fac o mărturisire: după această vizită, chiar și eu am înțeles principiul de funcționare a cutiilor de viteze. Încă nu vă pot explica despre apăratoarea la diferențial sau despre piesa care face egalizarea între pistoane când se schimbă viteza, dar sunt pe drumul cel bun!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one × 4 =