Nikon a devenit viral „din senin”

Nikon a făcut o gafă… mare gafă pentru lumea fotografilor. A acordat un premiu unei fotografii „fotoșopate” (adică editată într-un program special). Pentru muritorul de rând, poza ar fi trecut neobservată. Pentru fanii Nikon însă, greșeala a fost rapid scoasă la iveală cu câteva click-uri.

nikon-awards-badly-photoshopped-photo-fail-2

Ridicol? Da!

Neprofesionist? Da!

Lovitură de imagine? …

Aici e de discutat.

S-a început o adevărată competiție între cei care găsesc cea mai amuzantă editare a cadrului cu scara. Iar fotografii au creativitate, așadar rezultatul a fost o adevărată campanie virală. Like-uri și share-uri la care nu se aștepta. Sute, mii! Brusc, o campanie pe care alte companii o plătesc cu bani grei, ei au primit-o „din senin” (la propriu și la figurat!). La urma urmei, se zice că „there is no such thing as bad publicity”. 

nikon-awards-badly-photoshopped-photo-fail-17
Fotografii, foarte originali în editări. Sursa și mai multe poze aici.

nikon-awards-badly-photoshopped-photo-fail-8

În final, poza a fost ștearsă de pe pagina lor (păcat!).

A venit și răspunsul oficial al companiei, ca la carte, cu scuze dar și cu o notă ludică:

“At Nikon, we believe that innovation and imagination are at the heart of every image. While innovation is driven by the technological advances in our devices and cameras, we see imagination as the ability to see greatness and use each and every tool at your disposal to make them real.

NikonCaptures is a casual photography contest that focuses not on the devices or props you use, but on the imagination and creativity that each photographer exudes while capturing and sharing their images. We have taken in every feedback received, and we sincerely apologise for the oversight on our part. We are now in the process of carefully revisiting the contest’s rules and regulations, for the benefit of all our current NikonCaptures members. We will update everyone of the contest rules once we have revisited all of them.

At the same time, we welcome the funny and witty entries being shared in response to our recently awarded image. It’s with joy that we acknowledge that the global photography and image community is alive and thriving. We thank you for the numerous spontaneous contributions and encourage everyone to keep the imagination alive.”

Aș fi admirat mai mult brandul dacă s-ar fi oferit să dea un premiu celui mai original edit al pozei. Ar fi spus publicului mai mult, ar fi transformat povestea din „Am greșit, îmi pare rău.” în ”Am greșit, să râdem împreună de greșeala mea.”.

În 2016, consumatorul vrea branduri umane mai mult decât branduri profesionale.

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × four =