Toamna în Trascău

Ne-am întors la Remetea după 2 ani. Eșarfa din poarta de lemn dădea de știre trecătorilor că acela este locul unde cercetașii se întâlnesc. Eram mai puțini ca atunci și ai zice mai schimbați, însă pentru noi, timpul a stat în loc. Așa cum a stat din martie 2012, când am mers pentru prima oară cu cercetașii la o cabană de munte.

Parang (9)
2015
12039543_995272353868413_1208020717863794637_n
2013

Am dormit în camera de 8. Paturile scârțâiau. Aveau arcuri transversale, uzate, în care te cufundai ca într-un hamac. De fiecare dată când cineva trecea prin cameră, se mișcau precum într-un domino. Dar nu ne-am plâns, ba chiar ne-a plăcut. A fost atât de frumos când ne-am trezit într-un loc fără semnal, iar căldura era dată de o sobă. Cineva trebuia să o alimenteze la câteva ore. Pe geam, vedeam un nuc cu frunzele încântător de ruginite. Și cerul… albastru înghețat! Am mers pe străzile unde oamenii salută în altă limbă.

Prima destinație a fost Cheile Pociovaliștei. Un drum accesibil cu mașina care te lasă exact la baza cascadei. Am cățărat până în vârful stâncii, cu o energie și o viteză pe care doar setea de munte ți-o dă. Era plăcut de cald, iar coborârea am făcut-o desculță.

A doua destinație a zilei a fost Piatra Secuiului. Nici nu știu a câta oară urc acest traseu, dar mi-e foarte drag! Iar vremea a fost încântătoare. O vizibilitate perfectă, oameni faini, povești despre lucruri vechi și noi. Am aflat atunci și vestea legată de Colectiv, iar când am ajuns la semnal ne-am sunat prietenii din București să ne asigurăm că sunt bine. Nici nu conștientizam atunci cât de grav este.

Coborârea tradițională este pe la Conacul Secuiesc, unde am poposit pentru o cină… o cină ca la conac! Eu m-am despărțit acolo de ei, pentru că m-am întâlnit cu Anca, căreia îi mulțumesc pentru că m-a dus până acasă. M-am întors în Alba Iulia, pentru a mă pregăti de o nouă aventură!

Parang (79)
Parang (52)
Trei pitici atât de mici: Adi, Nicu și Yeti căutând Peștera Studenților
Parang (55)
„Da sus au mai urcat ăștia!”