Hai hui prin Făgăraș

moldoveanu vistea fagaras traseu (8)

04:30… n-am mai plecat la această oră într-o tură de munte de pe vremea când depindeam exclusiv de trenurile personal pentru a ne deplasa.

Și iată-ne sâmbătă, 5 septembrie 2015, 10 oameni echipați și mult prea energici pentru acea oră, cu un obiectiv măreț: cucerirea Vârfului Moldoveanu (2544).

Ne-am oprit pentru alimentare în benzinărie în Făgăraș. Acolo, un pui de țigănuș vine la noi. Ne cere. Orice, dar ne cere. Îl întrebăm care este cel mai înalt vârf din România, că noi într-acolo mergem. El răspunde:

„Palaat”.

Palat… să plecăm spre Palatul Munților așadar!

Din drumul ce duce de la Făgăraș spre Sibiu, facem stânga spre Victoria. De acolo, continuăm pe o șosea plină de gropi până în Viștișoara, satul în care nu am văzut case, doar ceva pensiuni. Urcăm cu mașina până unde garda joasă a Wolswagen-ului ne permite, după care, în pas voios, pe jos. Urmăm triunghiul roșu, iar primul indicator ne spune că mai avem 06 h 30 min până pe vârf.

Din drumul forestier, poteca o ia prin pădure și ne trece de pe o parte pe alta a văii pe niște poduri ce ne dau puține emoții. Tibi conduce grupul și avem un ritm foarte bun. Primul popas îl facem după vreo 2 h, la refugiul Izvorul Viștii. De aici a urmat o porțiune destul de ușoară, cu o urcare foarte domoală, prin căldarea alpină. Cu atât mai plăcut cu cât vedem cum piscurile Făgărașilor ne veghează. Dar de cum o terminăm, începe adevărata distrcție. După cum a spus cineva din grup „Greu s-a terminat, acum începe foarte greul!”.

Este un urcuș abrupt, de 550 m diferență de nivel, cu lespezi de piatră și grohotișuri, care ne scoate în Portița Viștei Mari (2310 m). Aici facem o bine meritată pauză de masă, ascunți de vânt și furând din când în când niște raze de soare. În șa, ne întâlnim cu toți cei care veneau din Sâmbăta, pe Valea Rea. Creasta Făgărașului se transformă într-un fel de Republicii cu o singură bandă de circulație.

Urcăm Viștea Mare, iar de acolo încă 15 min până pe Moldoveanu. Iată-mă a doua oară pe acest vârf, însă acum cu soare și vizibilitate optimă! Stăm la coadă la poze cu plăcuța ce atestă cei 2544 m, după care desfacem șampania. Cei de la Hai Hui România, au o tradiție de admirat: pe fiecare vârf de peste 2500 m, desfac o șampanie. Și chiar aveam ce sărbători, pentru că am urcat în timp record de doar 5 h 30 min!

Nu poposim prea mult aici, căci vântul nu ne permite. Coborâm și reluăm pauza în Portița Viștei Mari și apoi una mai jos, unde ne lăsăm adormiți de soare.  Nu știu cât timp am stat acolo, cu tălpile în iarbă și fața spre cer, dar nici nu a contat. Era atât de liniște, încât auzeau tropăitul muștei.

Am ajuns la mașini după 11 ore după ce am plecat. Am fi ajuns mai repede, dacă ispita tufelor cu mure nu ne-ar fi ieșit în cale. Iar cum o tură serioasă cere o masă copioasă, ne-am oprit în Făgăraș, la Casa Terra, restuarant pe care îl recomandăm cu drag!

A fost una dintre acele ture care îți pun un zâmbet pe față, pe care-l porți mult timp cu tine așa, fără motiv. De fapt, dacă mă gândesc mai bine, este un motiv: îți e pus acolo să-ți amintească, așa cum spune și cântecul, că „N-ai nevoie de foarte mult, ca să fii fericit”.

moldoveanu vistea fagaras traseu (1)

Punct de popas.

moldoveanu vistea fagaras traseu (2)

1556 m… mai avem aproape 1000 m de urcat

moldoveanu vistea fagaras traseu (10)

Una din cele 3 punți. (foto: Tiberiu Ribita)

moldoveanu vistea fagaras traseu (11)

Spre Portița Viștei Mari (foto: T.R.)

moldoveanu vistea fagaras traseu (3)

Mihai, de departe cel mai entuziasmat din grup că „urcăm pe cel mai înalt vârf din România!”. Bun start carierei tale de munțoman! :)

moldoveanu vistea fagaras traseu (4)

Viștea Mare… urci și urci și urci și urci… Gabi conduce plutonul.

moldoveanu vistea fagaras traseu (5)

Soare pe Moldoveaaaaanuuuuuu!

moldoveanu vistea fagaras traseu (7)

Pauză cu priveliște (foto: T.R.)

moldoveanu vistea fagaras traseu (9)

Mure din toată inima! (foto: Tiberiu Ribita)

moldoveanu vistea fagaras traseu (12)

Moara Oaghii

moldoveanu vistea fagaras traseu (6)

10 oameni mititei, au plecat pe munte. În ordine, de la stânga la dreapta: dl Bogdan, Mihai, Andrei, Vali, Tibi, Sami, Mihaela, dl Piști, Gabi și Iulia din Alba Iulia.