6 sfaturi în achiziționarea accesoriilor pentru telefon

Așa cum niște pantofi noi au nevoie de o geantă asortată, un telefon nou are nevoie de accesorii pe măsură. Am plecat să achiziționez aceste accesorii la mall. La Coresi mai exact. Nu m-am ales cu accesorii, însă m-am ales cu o diminuare a bugetului personal și cu multe lecții învățate, lecții pe care vi le împărtășesc cu bucurie!

1. Nu alege magazine NO NAME din mall

M-am dus la „magazinul cu de toate pentru telefoane”. Mobi Service pe numele său. Vis-a-vis de casele de marcat Auchan. Dar un magazin în mall suportă o chirie mare. Iar o chirie mare se susține cu o politică de adaos comercial ridicol de mare. Altfel spus, vinde lucruri chinezești cu preț de câteva ori (sau zeci de ori!) mai mare! Eu am luat un încărcător și un bumper. Cele mai scumpe că de, aveam să protejez un iPhone! Dar ce să vezi: accesoriile mă țin 2, respectiv 3 săptămâni.

sfaturi achizitii accesorii Coresi (3)

2. Asigură-te că promoțiile sunt într-adevăr promoții

-20%, -30%, -50%. Cârlige care atrag clienții. Le știu prea bine, că și eu sunt om de marketing.  Și funcționează: pe mine m-au determinat să aleg un produs ce avea sticker de -40%. Dar, ajung la casă și îmi facturează suma întreagă: „Păi nu… că prețul este deja redus!”. De curiozitate, am revenit peste câteva zile. Am întrebat de reducere. Mi-au spus cât se poate de clar: „Reducerea de pe produs se aplică la casele de marcat!”. Merită să menționez și că la prima vizită purtam un costum, iar la a doua eram în blugi și teniși. Și vă mai dau o informație de pe partea legală de această dată: orice promoție este obligată să afișeze atât prețul de referință, cât și prețul redus sau nivelul reducerii. 

Concluzie: interesează-te de promoții înainte să plătești și poartă cele mai modeste haine!

sfaturi achizitii accesorii Coresi (2)

3. Verifică bonul cu atenție

Unul dintre produsele pe care le-am solicitat în cadrul aceleiași vizite la Mobi Service a fost o folie de protecție. Nu era de sticlă, era o folie basic. Îmi cere 40 de lei pe ea. Mult peste prețul standard (o altă informație confirmată în următoarea vizită „misterioasă”). Dar, ca să poată factura un preț dublu, vânzătoarele trec pe bon o anume „bijuterie telefon”. Eu am văzut asta abia acasă, dar vă recomand să verificați pe loc.

sfaturi achizitii accesorii Coresi (1)

5. Păstrează bonul, cutia și orice parte componentă a accesoriului

M-am întors la magazin, solicitând returul pieselor. Vânzătoarele au găsit tot felul de scuze: că nu ele erau de serviciu (faaaals!), că  nu pot face retur fără cutia originală (păi doamnă, dumitale mi-ai montat carcasa și ai păstrat cutia, cum să-ți aduc eu cutia?!) și, în final, că au făcut casa și nu mai pot scoate niciun ban din casă.

Ca niciodată, am păstrat bonul. Am considerat o oportunitate minunată să testez și eu fluxul unei reclamații la OPC. După 2 săptămâni, primesc răspuns. Acesta este de-a dreptul delicios. Ce mai, cei de la OPC sunt prietenii mei, deja mă alintă cu „Iuli”. Mai mult, nici nu se feresc să „scape” și ceva greșeali în redactarea răspunsului.  Dar să vi-l rezum:

am dreptul de a returna produsele fără ambalaj doar dacă am toate părțile componente. Dar cum să păstrezi toate părțile componente a unui bumper metalic ce s-a fărmițat pur și simplu?!

– chiar dacă aș fi avut toate părțile componente, returul se face doar dacă demonstrez că încărcătorul sau husa au fost păstrate în condiții optime. Adică prezumția de vinovăție a clientului primează! Sunt și eu curioasă cum demonstrează cineva acest lucru.

– pentru partea financiară a problemei (discount neaplicat și marcarea unui alt produs pe bon), trebuie să mă adresez mai departe „organelor de control financiar”.

gus iuli6. Interesează-te din timp de condițiile de retur

Cine se arde odată suflă și în iaurt. După această epopee, m-am orientat spre alți furnizori. Între timp mi-am schimbat oricum și telefonul. Găsesc o husă la New Yorker (tot la Coresi). Dar cum telefonul meu are o formă mai atipică, nu eram sigură că se potrivește, deși pe ea scria „universal size”. Merg la casă:

Fiți amabilă, aș dori să cumpăr această husă. O pot încerca înainte?

– Nu, e sigilată!

– Înțeleg, dar nu sunt sigură că se potrivește și nu as vrea să iau ceva inutil.

– Doamnă, dar cum să o desfac?! E sigilată!

– Ok. Atunci aș putea-o returna dacă nu se potrivește? 

– La accesorii nu puteți primi banii înapoi. Puteți să luați un alt lucru de aceeași valoare. 

Ce să vezi: în coșul meu de cumpărături era și un colier de aceeași valoare.

– Ok, atunci voi cumpăra doar husa. 

Plătesc, nu plec de la casă. Desfac ambalajul acolo, la tejghea și, surpriză: husa era prea mică.

– Aș dori să returnez această husă și să iau în loc acest colier.

Tunete și fulgere! Parcă aș fi înjurat-o de mamă, de tată și de tot ce are ea mai scump. Fătuca asta, se pare șefă de magazin, cu o ținută pe care nu o voi comenta, pentru că am vorbit despre asta cu altă ocazie, începe să-mi facă un circ în mijlocul magazinului, cu toate angajatele ei de față, ba și câțiva clienți.

– Da, că ați făcut-o înadins, numai ca să mă faceți să lucrez în plus! N-ați văzut ce scrie pe ea? Știți ce înseamnă asta pentru mine?! Trebuie să o împachetez manual și să o trimit la sediu!

– Doamnă, v-am cerut respectuos voie să o desfac înainte.  Nu mi-ați dat voie. Scrie „mărime universală” pe ea și totuși nu se potrivește. Cred că este dreptul meu de client să returnez un produs. 

Până la urmă a făcut returul boscorodind, dar nu s-a abținut să nu trimită un gardian la ieșire din magazin că i s-a părut ei că mi-a piuit ceva în geantă. Doamna gardiană, în ciuda preconcepțiilor, a avut o atitudine de zeci de ori mai orientată spre client. S-a oferit să îmi țină celelalte sacoșe de cumpărături până am trecut iar prin porțile de securitate și și-a cerut sincer scuze când a văzut că nu e niciun motiv să fiu reținută.

IMG_20150825_194937

 

Să rezumăm: mai avem mult de învățat despre customer service, chiar și la „cel mai mare mall al Transilvaniei”. Sfatul meu este să măsurați de 5 ori și să tăiați/cumpărați o dată. Sau mai bine, nu mai cumpărați deloc. Că nu în lucruri materiale stă fericirea noastră. 

 

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 2 =