Să câștigăm un Range Rover

Aș putea da ușor 100 de motive pentru care nu agreez concursurile pe Facebook. Dar nu divagăm, ne oprim asupra unui singur caz: Range Rover 4WD. Anunțul sună cam așa:

For the FIRST time in facebook history we are giving away 2 Range Rovers to two winners that we will select on June 26 2015 completely at random.
Would you like to join this amazing giveaway for a chance to own a brand new Range? Simply follow the steps below to enter the competition :
Step 1) Likes this Page 
Step 2) Like this Post
Step 3) Comment which color you want. (Black or Red)
Step 4) Share on your wall
The winners will be messaged via inbox message
Good Luck

Haideți să vedem 5 argumente rapide pentru care acest anunț este o mare dandana:

1. Numele comunității are „punct” la final. 

Semn că există foarte multe astfel de comunități (și scamuri anterioare), așadar, pentru a se diferenția, creatorii paginii au pus un semn de punctuație la final.

Semn că există foarte multe astfel de comunități (și scamuri anterioare), așadar, pentru a se diferenția, creatorii paginii au pus un semn de punctuație la final. Iar poza de mai sus confirmă acest lucru.

2. Greșeli în text

O companie de talia Land Rover are un PR suficient de capabil să nu scrie numele rețelei de socializare cu literă mică sau să uite virgula dintre zi și an.

3. Poza

facebook scam 2
Sunt sigură că dacă au buget să ofere o asemenea mașină premiu, își permit și o poză mai profi. O lumină ce să pună în evidență curbele mașinii, cauciucuri mai curate și, de preferință, fără un ursuleț panda strivit de parbriz. Iar dacă totuși ar fi vrut cineva să facă poza cât mai reală, tot NU ar fi promovat nimeni o mașină parcată pe spațiul verde.

4. Vechimea paginii

Pagina a fost creată în… iunie 2015! Adică doar cu câteva zile înainte de concurs.

5. Informații

Pagina nu are un număr de telefon, un website… de regulament al concursului nici nu mai vorbim!

Concluzie

Cu toate acestea, sunt 274242 persoane care au distribuit acea poză. De ce ai face asta? Nu întreb de ce ai distribui poza, pentru că asta e clar. Întreb de ce ai organiza un astfel de concurs fals. Pentru că… bază de date.  Așa cum o coafeză era angajată în funcție de portofoliu de clienți, așa o campanie de marketing e mai eficientă în funcție de mărimea bazei de date. Să nu mai intrăm în detalii cu oportunitatea unor formulare viitore în care creatorii paginii vor cere mai multe informații de la „concurenți”, poate tot sub pretextul unui concurs.

Like & share! 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ten + 10 =