Zgârcenie în online: Top 5 „Așa NU”

Ar trebui să fie o poliție a imaginii în online. Așa cum după Met Gala ies recenziile cu „Worst Dressed” și „Best Dressed”, așa cineva ar trebui să arate cele mai bune și cele mai proaste mișcări în publicitatea online. Poate așa se trezesc mai mulți și își dau seama că ne îndreptăm spre epoca în care imaginea ta virtuală valorează mai mult decât cea fizică... Trist, dar adevărat! Și dacă petreci timp la coafor, timp la croitor, timp la cursuri de perfecționare și timp la întâlniri de networking… păi rupe puțin din cifra aia d e câteva mii sau milioane de euro și investește și în imaginea ta online!

Iată greșelile cele mai întâlnite din acest domeniu:

1. Îți faci un site cu un programator de „garaj”

site naspa
Deși porți pantofi de 1000 Euro, site-ul tău artă ca atestatul meu de informatică din clasa a XII-a! Să-ți spun ceva ce te va frapa: pantofii ți-s observați de aproximativ 100 persoane pe lună… site-ul… de aproximativ 100 persoane pe zi! You do the math!

 

2. „Desenezi” un logo cu fonturi din pachetul de bază

La această oră, pe http://www.1001freefonts.com/ sunt disponibile 15778 fonturi gratuite. Toate te costă un singur click! Cu toate acestea, tu îți faci sigla brandului cu niște caractere comune, care nu doar că sunt foarte greu lizibile, însă nu au personalitate, nu se diferențiază și se vor putea foarte ușor copia.

Și ca să nu fie nicio îndoială că reclama surprinde bine realitatea, o poză făcută anul trecut într-o comună din România. Eram pe acolo să vizităm o cetate fortificată. Nu am găsit informații despre cetate, dar am găsit alte informații importante!
Și ca să nu fie nicio îndoială că reclama surprinde bine realitatea, o poză făcută anul trecut într-o comună din România. Eram pe acolo să vizităm o cetate fortificată. Nu am găsit informații despre cetate, dar am găsit alte informații importante!

 

3. Mortuus lingua Romana

S-ar perpeli Maiorescu să vadă ce faci din limba lui română. Aici o diacritică, aici ai uitat-o, din când în când desparți corect în silabe, din când în când nu prea, iar când nu ai timp de reformulare, dai citatul direct în engleză, că doar merge și-așa!

4. Butoanele de pe site sunt de tipul Socialmedia.jpg

exemple site urat
Ai văzut pe alte site-uri că e bine să ai butoane de social media. Hop și tu cu iconiță de Facebook, Linkedin, Instagram, G+, Pinterest…. pune-le pe toate acolo să vadă lumea că ești sociabil în online! Când dai click pe ele… ori sunt inactive, ori te duc la pagina de bază (ex: www.facebook.com), ori te direcționează spre o pagină care nu a mai fost actualizată de când a fost creată. Adică ți-ai pus copertă de Vogue, iar în ea ai introdus suplimentul de weekend de la Unirea.

5. Crezi că toată lumea e specialist în branding… mai puțin cel care chiar este!

site naspa6
„I-auzi neică… Mi-am tras și eu site. Îți place?” /„Bă, îi fain. Da io aș mai pune niște poze. Așa… multe… să vină una după alta. Sau ba nu mă, mai bine una peste alta. Să se vadă că ai poze!”/  „Ie că bine zici!” /„Știu mă. Am văzut eu la un site străinez că așa era!” /„Băă… da ăsta care-mi face mie site-ul nu știe nimic! Las că știu io un prieten care are un prieten care sigur face treabă bună!”

 

Voi cunoașteți oameni care se zgârcesc la a-și face un site decent? Puteți să mi le transmiteți pentru a-mi îmbunătăți colecția!

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

13 − five =