PR-ul folosit greșit

PR-ul este o unealtă de marketing a cărui impact este foarte greu de măsurat. Poate de aceea unii o folosesc atât de iresponsabil.

Mă concentrez pe un articol pe care l-am citit astăzi. Pe scurt, cei doi designeri care au creat Joben Bistro, sunt foarte supărați că proprietarul își asumă meritele pentru creația lor. Vestea a ajuns în presă.

Înainte de toate, îi înțeleg perfect. Been there, almost done that. Am văzut și știri lansate de PR-iste prea începătoare, care lansau comunicate cum că ele ar sta în spatele brandurilor pe care eu le-am construit după muncă de câteva luni. Îți pică bine? Nu! Îți vine să-ți folosești toate relațiile din presă pentru o astfel de dezmințire? Oooo da! Și totuși, nu o faci! De ce?

1. PR e business

Reprezinți imaginea unei organizații. Nu îți permiți să te cobori la nivelul unui articol de tipul „Libertatea”. Un om de PR nu se tăvălește în noroi pentru cancanuri!

2. Arta e din pasiune

O construcție de brand sau o construcție de bar (în cazul celor de la 6sense.ro) este făcută din pasiune. Dacă ieși cu astfel de articole, ai stricat totul! Demonstrezi că principalul tău interes este faima, banii sau recunoașterea publică. Ori cea mai mare bucurie în artă este să vezi cum alții se bucură de ea. Chiar dacă nu știe nimeni că e meritul tău…

3. Publicitate negativă

Ați lansat acest comunicat de presă pentru a vă asuma meritele proiectului. Mai mult, sperați să prindeți viitori clienți când alții vor afla cine stă în spatele proiectului. Dar cine mai e motivat să înceapă o colaborare cu voi când știe că la orice neînțelegere, riscă să-și vadă numele terfelit și poze personale postate pe internet?!

4. Mulți văd, puțini pricep

Poate se vede acum ca o răzbunare dulce. Totuși, prea puțini sunt cei care vor ține cont de acest aspect peste un an sau poate chiar peste o lună. Din când în când, la o masă se va auzi „mai ții minte scandalul acela din primăvară?”. Poate unii vor ști, alții nu. Cert este că majoritatea își vor aminti că s-a discutat despre acel local, dar aproape nimeni nu va reține detaliile. Așadar ați creat awareness, nu neapărat ceva rău pentru cei de la Joben.

5. Mai bine câștigi decât să pierzi

Eu în locul vostru aș mulțumi domnișoarei Andreea Boanfa, PR-ul Joben. Ea a îmbrăcat povestea în așa fel, încât a reușit să o vândă la presa internațională. În loc să aruncați cu mocirlă în ea, mai bine ați fi adunat toate aceste articole și le-ați fi expus la loc de cinste în agenția voastră. Ar fi fost cloșca cu puii de aur pentru portofoliul vostru! Cum ar fi sunat un articol de genul „Clienții  noștri mulțumiți ajung celebri în presa internațională. Ne bucurăm că le-am putut fi de ajutor!”. 

 

În încheiere, voi împărtăși unele dintre cele mai bune sfaturi de PR pe care eu le-am primit în State: Kill everybody with kindness! 

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

thirteen − ten =