Parâng – noi: 1-0

Desktop

Știți acele poze de iarnă care te fac să înghiți în sec: o creastă înzăpezită, un cer senin, poate vulpoiul din Retezat care este atât de prietenos… Noi nu am avut parte de așa ceva. Nici pe departe! Noi am avut furtună de zăpadă, vânt care îți biciuia fața și temperaturi neașteptat de mici.

Dar să încep cu începutul. Între Sărbători, era binevenită o sesiune de mișcare. Cum pe pârtie ne așteptam să fie coadă, am ales să facem o tură per pedes. Planul nostru: creasta Parângului.

„Ajungem cel puțin până pe Parângul Mic… Luăm telescaunul și câștigăm din start diferență de nivel importantă.”. Zis și… nefăcut! Pe telescaun ne-am urcat noi și ne-am dorit să nu o fi făcut. Am luat fiara antică ce are scaune făcute din lemn și care te poartă vreo 20 min maxim expus la vânt și zăpadă.  Pe la jumătatea traseului, mi-am amintit că am folia de supraviețuire, și așa am dus-o mai bine până sus.

De la punctul terminal al telescaunului, am început să urcăm. Am și uitat cât de grele sunt turele de iarnă, unde trebuie să-ți bați urme în zăpadă. Ritm bunicel, dar pe măsură ce urcam, vremea era tot mai haină. Mi-am propus să nu mai pun preț pe lucrurile materiale, dar Doamne cât mai apreciam cagula, parazăpezile și suprapantalonii în momentele acelea! Ningea orizontal, nu vertical. Vizibilitatea scădea tot mai mult, dar am simțit când am ajuns în creastă. Un curent pe care nu știu cine l-a supărat s-a năpustit asupra noastră, mai-mai să ne coboare de pe picioare! Am găsit o stâncă, ne-am pitit după ea și am făcut planul. În unanimitate s-a votat întoarcerea. Dar adevărata provocare a fost să dezlipim „juniorii” de telefonul mobil. Li se părea locul perfect pentru a da mesaje. Dar lecția și-au învățat-o rapid, iar acum pot predica despre degerăturile de grad 1.

Coborârea am făcut-o parțial cu telescaunul (l-am luat pe cel nou, de la Hotel Rusu, care are scaunele încălzite), parțial pe jos și parțial cu un sac. Am încercat să coborâm pe folia de supraviețuire dar nu prea aluneca, așa că cineva și-a făcut milă de noi și ne-a donat un sac numai bun de rupt fundul la vale. Când am ajuns jos, nu mai eram noi, ci un bulgăre mare de zăpadă din care se auzeau hohote de râs. Epic!

Întoarcerea a fost mai lungă decât anticipasem, pentru că proaspăta autostradă avea pe ea proaspătă zăpadă. Necurățată!

parang

Ne pregătim de urcare. Plasa Lidl a fost lăsată la mașină!

parang tura iarna iuliagus (2)

Fetele sunt în prima lor tură adevărată de iarnă și descoperă beneficiile foliei de supraviețuire.

parang 2

Greu la deal…

parang 3

Tot mai greu…

parang 4

Fața Irinei descoperă de ce este importantă o cagulă iarna

parang tura iarna iuliagus (4)

De aici nu mai putem continua

parang 5

Cei 3 magnifici se întorc: nu au putut cuceri vârful, dar au învățat multe!

parang 6

Ședință înainte de coborâre

parang tura iarna iuliagus (1)

Fata cu fulgi pe gene

parang tura iarna iuliagus (5)

parang 7 Mergem și pe jos

parang tura iarna iuliagus (6)

Pe telescaunul cel nou. Ne place că are scaunele încălzite!