Webstock 2014 – sesiunea 1

cover webstocl

Se poate… se poate CEO și Social Media… Îmi amintesc cum se uita la noi un anumit director când i-am propus, împreună cu Cipriana, acest proiect. confirmarea pentru acest lucru am primit-o la prima conferință din cadrul Webstock 2014. Prezentarea a fost susținută de Steven Van Groningen (CEO Raiffeisen). Pe lângă statutul său de om de business, este și ironman, maratonist și promotor al mersului pe bicicletă. Pentru că… „nu concep viața fără sport”. O altă idee pe care am reținut-o a fost cea a unui proiect anual. Adică nu acel clișeu cu dorința „de la anu voi slăbi”, ci un proiect ambițios, care poate îți ia și 15 ore săptămânale.

webstock

A urmat Taste of Romania, un proiect a lui Răzvan Exarhu și Adi Hădean. Ideea îmi amintește de ce făcea Radu Anton Roman în emisiunea de la Pro TV, doar că e susținută de Vodafone și implicit este valorificat de tehnologie. Dar ce îmi place și mai mult, este că nu e un proiect ipocrit. Te-ai aștepta să vezi doar costume populare și vase de lut, femei bătrâne gătind și alimente 100% organice. Dar Taste of Romani spune adevărul verde-n față. Aflăm că în Deltă,  cel mai consumat preparat nu este peștele, ci pieptul de pui cu cartofi prăjiți. Arhitectura tradițională este „îmbogățită” cu BCA, iar alimentele din preparatele tradiționale sunt „adunate” de la supermarket. Cu toate acestea, sunt filme explicate ca la noi, păgânii bucătăriilor complicate. Iar makingof-ul prezentat a fost un fel de stand up neregizat.  Iar concluzia: mereu mai mult tarhon!

webstock taste of ROmania

Despre internetul pe mobil a vorbit Andrea Rossini de la Vodafone. Atenția a fost captată rapid: „S-a demonstrat că, după atingerea părului, cel mai popular gest al oamenilor este atingerea telefonului mobil”. Iar trendul este ascendent. Pentru că ne plictisim și avem mobilul ca propriul nostru centru de entertainment. Hmmm… trist  dar adevărat! Explicația este simplă. În momentul în care un client trece la smartphone (de la 2G la 3G), el utilizează telefonul de 10 ori mai mult. Dacă descoperă și Youtube-ul, îl utilizează de 40 de ori mai mult. În momentul în care trece la 4G, acesta utilizează telefonul de 100 de ori mai mult decât când era la 2G. Așadar ia-ți 4G și scapi de timpul liber. Dar nu asta m-a speriat cel mai tare, ci ideea informațiilor personale și cât de nesigure sunt ele pe telefoane.

webstock andrea rossini

Prima serie de conferințe a fost încheiată de buzoianul Cătălin Năstăsoiu, care de 14 ani este plecat din țară.  Am ridicat o sprânceană când am auzit că și el, ca și Ideativ Travel, vrea să promoveze o imagine pozitivă a României în străinezia. Am ridicat apoi și cealaltă sprânceană când am aflat că el și-a realizat o parte dintre proiecte în Alba Iulia. O prezentare frumos construită, care te ducea până în detaliile pixelului. Iar pixelul său este harta României… la propriu! E complicat să dezvolt, dar puteți citi mai multe aici.  Are mai mult de 2000 de grafice cu acest pixel, dar preferatul meu este cel cu ideea „Cine nu are un briceag să-și cumpere”. (remember, Ioana A.?)

După atâtea cuvinte despre social media, am o perversă fantezie de a vedea toți participanții de aici, în munte, pentru 2 zile, fără semnal și fără electricitate. Să văd cum vom trăi atunci „the best speed experience in any condition”….

foto: www.facebook.com/webstock
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen − 14 =