Cum se instalează un highline

Când călătorești devii mai bogat. Cunoști oameni noi, locuri noi, sporturi noi. Dar e esențial un lucru: să trăiești în moment! Iar lucrurile se vor aranja astfel încât tu să ai parte de niște zile pe care le-ai retrăi iar și iar și iar. Nu mă voi pierde în prea multe povești, dar voi împărtăși cunoștințele dobândite la cursul nonformal la care am participat: Cum se instalează un highline.

1. Se formează un grup de oameni cu zâmbete în privire și soare pe buze. Noi am creat un amestec de reprezentanți din Alba Iulia, Sighetu Marmației, Anina și Timișoara. Nu vom vorbi despre cum am ajuns la acest mix, pentru că… ce se întâmplă în Vama Veche rămâne în Vama Veche!Vama Bulgaria (2)

2. Se alege o destinație de vis de pe litoralul bulgăresc. Noi am mers la Tyulenovo, acolo unde am găsit stânci, apă curată și locuri bune pentru campare. Vama Bulgaria (413) (1024x683)

3. Se alege o stâncă suficient de îndepărtată de mal, cu înălțimea potrivită. Se ia o bucată de ”balaur de Transilvania” (Flaviu Cernescu) și se aruncă în apă cu o cordelină agățată de el. Acesta înoată până la stânca cu pricina. Vama Bulgaria (97) (1024x683)

4. Ajuns la stâncă, balaurul începe cățărarea la liber. Stânca e alunecoasă, dar balaurul nostru pare să nu întâmpine nicio dificultate. Vama Bulgaria (98) (683x1024)

5. Pe celălalt mal, restul echipei pregătește să trimită pe cordelină cele necesare. Vama Bulgaria (118) (1024x683)

6. Balaurul se plictisește singur pe stâncă. Începe să facă giumbușlucuri. Publicul se adună. Vama Bulgaria (110) (1024x683)

7. Materialele încep să plece pe cordelină deasupra mării. Mai întâi anourile, apoi o coardă, mașina de găurit și alte accesorii. Vama Bulgaria (121)

8. Noi, cei cu rolul de privitori, începem sesiunea de cliff jumping. Adică sărituri de pe stâncă. Frumoasă aruncarea, mai grea cățărarea înapoi pe uscat, pentru că malurile sunt destul de abrupte, iar marea agitată. Vama Bulgaria (207) (1024x683)

9. Balaurul montează spiturile pe partea lui, iar noi găsim două urechi pe mal în care să asigurăm coarda. Avem astfel prima traversare. După câteva ore petrecute pe stânca pustie, Flaviu e înapoi la mal.Vama Bulgaria (262) (1024x683)

10. Pauză de masă și somn! Recomandăm cu drag restaurantul de pe faleză! Nu se vorbește engleză, nici franceză, nici spaniolă, așadar ne-am specializat pe mimă. Iar când ai de dat comenzi ca ”piept de pui” sau ”ceafă de porc” lumea poate deveni foarte creativă la mimat! Vama Bulgaria (281) (1024x683)

11. Flaviu se întoarce la muncă. De data aceasta montează feroneria pentru highline pe mal. Practic, repetă ce a făcut pe stâncă. Vama Bulgaria (286) (1024x683)

12. Prima traversare pe linie. E de probă, urmează să mai pună o linie de asigurare pe care apoi o va lipi cu bandă de prima. Paza bună trece primejdia rea!Vama Bulgaria (306) (683x1024)

13. Asigurarea este dublă, dar Flaviu e extrem și își dă jos hamul. Vama Bulgaria (351)

14. Ultima aroganță: traversare legat la ochi.Vama Bulgaria (370) (1024x683)

15. Ne vine și nouă, muritorilor de rând, timpul pentru distracție. Cum echilibrul meu este ca acela al unei rațe amețite pe gardul de sârmă, mă rezum la a face traversarea pe model tiroliană (cu scripete și brațe!). Frumos și așa, mai ales că întoarcerea am făcut-o pe noapte, cu lună plină. Prea mică sunt pentru a descrie senzația de a pluti la câțiva zeci de metri deasupra mării, în lumina lunii! Vama Bulgaria (389) (1024x683)

16. Suntem 4 cei care trecem pe stâncă. Poză de grup la apus. Vama Bulgaria (403) (1024x683)

17. Nu ne putem dezlipi nici pe noapte de acel loc. Pregătim cina la primus și încheiem seara cu un concert la cajon și tamburină așa cum numai Ștefan putea face! Dans de stâncă, traversare de highline pe noapte, lună plină. No comment! Vama Bulgaria (407) (1024x683)

Vreau înapoi!

Și ca să fie o imagine mai clară asupra highline-ului, un filmuleț cu traversarea neasigurată a lui Flaviu: