Autorităţile publice şi social media

Am avut de curând (încă) o dispută cu un prieten legată de rolul Facebook-ului în viaţa noastră. Am smuls de la el acceptul că pentru companii e totuşi o unealtă bună de marketing, dar nimic mai mult, el fiind un Toma Necredinciosul în ceea ce priveşte social media.

Ajung acasă şi am o plăcută surpriză: Inspectoratul de Poliţie Cluj foloseşte Facebook! Şi-au făcut album în care postează toate pozele cu biciclete recuperate de la hoţi. Se ştie că e o problemă că muţi păgubiţi nu raportează furtul sau, şi dacă îl raportează, nu mai trec pe la secţie să vadă dacă s-a găsit sau nu bicicleta lor. Hai să vedem cu ce-i ajută pe cei de la poliţie acest profil pe Facebook:
– scapă de o parte din bicicletele care le umpleau depozitele
– creşte credibilitatea în ei ca instituţie publică, vedem şi noi, cetăţenii de rând, că totuşi se face ceva cu banul nostru
– creşte respectul faţă de ei. Asta nu înseamnă că vor muri bancurile cu poliţişti, ci că atunci când te duci să reclami ceva, nu mai eşti aşa frustrat că trebuie să treci prin toată birocraţia aceea
– munca lor are un sens. Cu atâtea share-uri şi like-uri pe care acel album le are, simt şi ei că fac ceva bun. Iar când vezi că munca îţi e apreciată, îţi vine să faci mai mult şi mai bine.

Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × 3 =