Noi, clienţii

Astăzi am susţinut un scurt curs de marketing colegilor mei de la Cercetare şi Dezvoltare – R&D. Aşa s-a şi numit “Abecedar de marketing pentru industria alimentară”.

Am avut surpriza să descopăr cât talent mohneşte în tinerii mei colegi care, deşi nu au nicio pregătire în domeniu ăsta al mercantinismului, au reuşit, după nici 2 ore, să identifice adevăratele beneficii ale produselor pe care ei le creau. Şi pe deasupra să le pună şi într-o formă gata de tipărit în revistă.

S-au dezbătut multe, iar unul dintre subiectele încinse a fost publicitatea falsă. Sau mai bine spus, capitalizarea unui beneficiu care nu e neapărat un beneficiu. Altfel spus, exemplele de mai jos nu sunt produsele cu calităţile lor, ci o serie de pleonasme:
– iaurtul cu bifidus
– margarina cu Omega
– uleiul fără colesterol

E legal… da! S-a sesizat cineva… nu? E etic… discutabil! Prinde la public… cu siguranţă!

În timpul alergării nocturne fac un rezumat al zilei. Iar în seara asta mă gândeam apropos de cele de mai sus: “Doamne, cât de proşti sunt clienţii! Cred orice!”. Intru la duş şi pun pe burete câteva boabe din noul gel de duş achiziţionat: FA Sport Double Power. Un gel de duş care are ceva numit “istotonic freshness” şi care ajută la relaxarea muşchilor. Na auzi aici struţo-cămilă! Cum să te scape un amărât de gel de dureri musculare? Şi cu cât sună de SF, eu tot l-am cumpărat. Să-ntărim aşadar ce-am scris mai sus: “Doamne, cât de proşti suntem! Credem orice!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four × 5 =