Filozofia Marriott

Filozofia Marriott-ului este simplă: Ai grijă de angajaţi iar ei vor avea grijă de oaspeţi! Oricât de utopică pare propoziţia, este, de atâţia ani, motoraşul care învârte această companie.

Avem atâtea beneficii încât au trebuit să tipărească o broşură destul de consistentă despre ele. Masa gratuită, sală, saună şi piscină, consultaţii de tot felul (de la cele juridice la cele psihologice), reduceri substanţiale la cazare şi F&B în toate cele peste 3000 de hoteluri (iei o cameră în Manhattan cu 40 de dolari). O colegă a avut un accident de maşină, a apelat la avocatul companiei şi s-a rezolvat fără niciun cost juridic; altul a intrat în programul de 30 de zile ce te ajută să renunţi la fumat: i-au oferit plasturi cu nicotină, sesiuni de terapie şi cam tot ce a avut nevoie. Este şi un anume “My company store” unde ai reduceri la diverse produse şi servicii: de la laptopuri Dell la concertul U2 din iunie.

Lista beneficiilor poate continua mult şi bine…

Dar ce mă uimeşte constant e când vezi cum dau peste cap filozofia de “clientul nostru, stăpânul nostru”. Nu clientul e cel mai important, ci asociatul! Nici măcar nu folosesc termenul de “angajat” ci pe acela de “asociat”. În ziua când ni s-a prezentat hotelul şi “regulile casei” avea loc o gală de vreo 700 de oameni. Celebrităţi multe prezente: Agassi, dl Marriott Jr, Carl Ripken şi alte nume sonore care au motivate uniforma festivă a staff-ului şi covorul roşu la intrare. Toată lumea era presată de timp. Evenimentul trebuia să iasă perfect! Cu toate acestea, de la directorul operaţional la bell boy, toţi lăsau lucrul, veneau, dădeau mâna cu noi şi stăteau puţin la poveşti. Am asistat apoi la şedinţa zilnică pe care directorii tuturor departamentelor o susţin zilnic. Cum să nut e simţi buricul pământului!?

Cireaşa de pe tort a fost însă primirea la aeroport. Pe 16 februarie când am ajuns, dl. Jose Pilatuna, senior banquet manager, era la aeroport şi mă ajuta cu bagajele. E de 24 de ani în companie şi cu toate acestea a venit cu maşina personală să mă conducă la hotel. Fiecare nou intern are parte de această primire din partea unui manager!

Iar acum nu am cum să nu pun în balanţă faptele de mai sus cu povestea unei alte companii hoteliere care nu oferă aproape niciun beneficiu, nici măcar cele care nu ar implica niciun cost direct. Ba mai mult, îşi obligă angajaţii să plătească orice daună adusă inventarului. De exemplu, dacă în timp ce conduceai maşina companiei în interes de serviciu ai zgâriat-o, tu trebuie să plăteşti reparaţia. Suportul lor în acest caz e să îţi recomande un service care costă de 3 ori mai mult decât valoarea reală.

Eu recomand tuturor persoanelor care lucrează în resurse umane să aplice pentru acest internship, să înveţe cum pot într-adevăr motiva angajaţii.

One thought on “Filozofia Marriott

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

20 − six =